شناسه خبر : 16397

محصولات ۱۷ هزار کشاورز مازندرانی با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه شد

محصولات ۱۷ هزار کشاورز مازندرانی با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران از تمدید مهلت بیمه برنج و سویای دیم تا ۱۵ تیر ماه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران با بیان اینکه تنش‌های خشکی در سال زراعی کنونی در پیش است، گفت: مهلت بیمه محصولات برنج و سویای دیم تا پانزدهم تیر تمدید شده است.
حمید رضوی نیا افزود: کشاورزان با در دست داشتن سند مالکیت زمین به اداره جهاد کشاورزی محل سکونت، نمایندگی‌های بیمه محصولات کشاورزی و شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند و نوع بیمه مناسب با درآمد خود را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه پارسال ۱۷ هزار کشاورز محصولات خود را با مبلغ مجموعا" ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه کردند، گفت: به ۸ هزار کشاورزی که زمین آن‌ها پارسال دچار خشکسالی شد، ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران افزود: تعرفه بیمه با در نظر گرفتن ضریب خطر و به تفکیک شهرستان‌ها متفاوت است، به طور مثال بعضی شهرستان‌های کم خطر، حق بیمه هر هکتار ۹۰ هزار تومان است و مبلغ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود و برای مناطق پرخطر حق بیمه هر هکتار ۲۷۰ هزار تومان و غرامت آن ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
رضوی نیا خاطر نشان کرد: حق بیمه دریافتی برای اقلام پر محصول یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت هر هکتار است که ۲۱ میلیون تومان هم خسارت احتمالی به کشاورزان داده خواهد شد.

 

ارسال نظر