شناسه خبر : 16054

اختصاصی چابک آنلاین؛

تبلیغات صنعت بیمه مشتری را به اخذ پوشش بیمه‌ای ترغیب نمی‌کند

تبلیغات صنعت بیمه مشتری را به اخذ پوشش بیمه‌ای ترغیب نمی‌کند

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن، معتقد است که درحال حاضر تبلیغات در صنعت بیمه هدفمند نیست و تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که محصولات بیمه‌ای به نیازهای اولیه شهروندان تبدیل شود و در سبد کالاهای ضروری آن‌ها قرار بگیرد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "کریم همتی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه "تبلیغات در صنعت بیمه هدفمند نیست."، گفت: شرکت‌های بیمه بیشتر به دنبال برندسازی هستند تا معرفی محصولات و کارکردهای بیمه.

وی، افزود: تبلیغات هدفمند نیازمند شناخت دقیق مخاطبان است و هدف از تبلیغات هدفمند بازخورد و خروجی مطلوب است؛ بنابراین، مستلزم تقسیم‌بندی مخاطبان و مشتریان و تولید محتوای خوب و جداگانه برای هر بخش از نهادهای جامعه است که متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن، مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات هدفمند برای صنعت بیمه را آشنایی و شناخت مردم از کارکردهای بیمه و تبلیغات پیشبردی و فروش آن دانست و گفت: این امر در گام اول با اعتمادسازی و سپس با معرفی محصولات و کارکردهای بیمه بدست می‌آید و در نهایت به تقویت جایگاه صنعت بیمه  می‌انجامد. 

همتی، اذعان داشت که اگر مردم به کارکردها و نقش بیمه واقف باشند، قطعاً به دنبال بیمه نامه می‌روند و می‌توانند با هزینه اندک، آینده مالی خود را تضمین کنند.

وی، درخصوص نقاط ضعف صنعت بیمه و محصولات بیمه‌ای، گفت: محور تبلیغات بیشتر در برندسازی و معرفی شرکت بیمه است که این امر نقش کمرنگی در اقناع مخاطبان دارد و مشتری را به اخذ پوشش بیمه‌ای ترغیب نمی‌کند!

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن،  در پاسخ به این پرسش که " آیا امکان اینکه همه شرکت‌های بیمه با هم بر ای تبلیغات به اجماع برسند وجود دارد؟"، گفت: بی‌شک بله؛ این موضوع یکی از راهبردهای کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران است و در دستور کار اعضای این کارگروه قرار دارد.

وی، توضیح داد: اعضای کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران به این نتیجه رسیده‌اند که صنعت بیمه برای فرهنگ سازی و بازخورد مطلوب از تبلیغات، نیازمند برنامه راهبردی مشترک اطلاع رسانی و تبلیغات است و اگر همه با یک هدف مشترک و به شکل منسجم اقدام کنند، اثر بخش و مسیر توسعه صنعت بیمه نیز هموارتر خواهد شد. 

همتی، معتقداست که تولید محتوای مناسب برای معرفی محصولات و کارکردهای بیمه، ارائه محصولات اختصاصی و مورد نیاز  هر بخش از نهادهای جامعه، تسهیل ارائه این محصولات و خدمات بیمه‌ای در ساده‌ترین شکل ممکن به مردم راهکاری است برای درک بهتر محصولات صنعت بیمه و تبلیغات هوشمند و اثر بخش تا از بیمه وسیله محکم و مطمئنی برای رفع نیازهای آینده خود فراهم آورند.

 

ارسال نظر