شناسه خبر : 1578

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان تهران:

بیمه ها خسارت مرغ امسال را با قیمت سال قبل محاسبه می‌کنند/ امنیت شغلی در این صنف وجود ندارد

 بیمه ها خسارت مرغ امسال را با قیمت سال قبل محاسبه می‌کنند/ امنیت شغلی در این صنف وجود ندارد

ناصر نبی پور گفت: با توجه به آنفولانزایی که سال گذشته پشت سرگذاشتیم و همچنان هم سایه آن بر سر تولیدکنندگان حس می‌شود و شرایطی که بیمه ها برای ما به وجود آورده اند، امنیت شغلی در این صنف وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، ناصر نبی پور در خصوص قیمت تخم مرغ و تولید آن گفت: ما در حال حاضر هم تولید تخم مرغ و هم واردات داریم و میانگین قیمت تخم مرغ هر کیلو ۶۵۰۰ تومان است که این قیمت نسبت به شرایط موجود به ضرر مرغداران است.

وی افزود: با توجه به آنفولانزایی که سال گذشته پشت سرگذاشتیم و همچنان هم سایه آن بر سر تولیدکنندگان حس می‌شود و شرایطی که بیمه ها برای ما به وجود آورده اند، امنیت شغلی در این صنف وجود ندارد. در این میان قیمت نهاده ها هم به ضرر تولیدکنندگان است و صرفه اقتصادی ندارد.

نبی پور در ادامه در رابطه با پرداخت خسارت بیمه به تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: سال گذشته مرغی که در 5 ماه اول سال پرورش می دادیم  20 هزار تومان هزینه داشت و در زمان آنفولانزا بیمه 15 هزار تومان خسارت می داد اما امسال این مرغ 32 هزار تومان هزینه بر داشته و باز هم بیمه 15 هزار تومان خسارت برآورد می کند و 12 هزار تومان افزایش قیمت را نادیده می گیرد و این درحالی است که مرغداران به بروز مجدد آنفولانزا اطمینان دارند.

وی افزود: مرغداران جرات تولید ندارند و هیچ ارگانی با ما همکاری نمی کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان تهران با اشاره به ناچیز بودن صادرات تخم مرغ در 5 ماهه امسال تصریح کرد: تخم مرغ صادراتی سال 97 آنقدر نیست که به خاطرش جو سازی می کنند. سال گذشته 195 تن صادرات داشتیم و امسال تنها 10 تن صادرات تخم مرغ داشتیم که نسبت به سال قبل اصلا قابل بازگویی نیست که بتوان بر روی آن مانور داد.

 

ارسال نظر