شناسه خبر : 14623

هشدار بیمه مرکزی به بازاریابان بر خط فعال صنعت بیمه؛

از انجام تبلیغات غیر متعارف و خارج از ضوابط پرهیز کنید

از انجام تبلیغات غیر متعارف و خارج از ضوابط پرهیز کنید

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای طی نامه ای به بازاریابان بر خط فعال صنعت بیمه هشدار داد، از درج تبلیغات غیر متعارف و خارج از ضوابط و مقررات ابلاغی پرهیز کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای از تبلیغات غیرحرفه ای برخی از بازاریابان بر خط خبر داد و گفت: حسب بررسی های صورت گرفته، برخی از بازاریابان بر خط بیمه ای برخلاف مفاد آیین نامه ها و مقررات جاری از جمله مواد ۲و۳ آیین نامه شماره ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه و بدون هماهنگی با شرکت های بیمه گر اقدام به انجام تبلیغات غیر حرفه ای در سطح کشور نموده اند.
وی افزود: از آنجا که این قبیل بازاریابان بیمه تا قبل از اخذ مجوز رسمی فعالیت به عنوان کارگزار بیمه بر خط(موضوع مفاد آیین نامه شماره ۹۲/۲ مصوب شورای عالی بیمه) صرفا می توانند در چارچوب ضوابط فعالیت بازاریابان بر خط و با رعایت مقررات و آیین نامه های حاکم بر آن فعالیت کنند.
رضایی خاطر نشان کرد:تبلیغات مذکور منجر به ایجاد بی نظمی در بازار بیمه کشور و نارضایتی گسترده در میان فعالان صنعت بیمه شده که این امر از مصادیق تبلیغات مکارانه و ناسالم تلقی می شود و در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی می شود.
وی در پایان تاکید کرد، ضمن رعایت مقررات و آیین نامه های مربوطه و مفاد نامه شماره ۴۰۳/۷۵۳۹۸ اداره نظارت بر شبکه فروش، نسبت به جمع آوری این تبلیغات از سطح شهر اقدام شود و نتیجه به این اداره کل اطلاع داده شود.

 

 

ارسال نظر