شناسه خبر : 14061

افزایش ۹۴۹ درصدی سرمایه بیمه آسیا در مجمع عمومی فوق العاده، تصویب شد

افزایش 949 درصدی سرمایه بیمه آسیا در مجمع عمومی فوق العاده، تصویب شد

مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه ­آسیا، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا، افزایش سرمایه این شرکت از 230 میلیارد تومان به حدود 2413 میلیارد تومان (با 949 درصد افزایش)، در پی تجدید ارزیابی دارایی­ های ثابت مشهود(عرصه و حق کاربری) بیمه ­آسیا و تأیید حسابرس قانونی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، تصویب شد.
بنا بر این گزارش، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ­آسیا، در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی، روند و مراحل افزایش سرمایه بیمه ­آسیا را تشریح کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اهداف این شرکت بزرگ بیمه ای در افزایش سرمایه، اظهار داشت: اساسا افزایش سرمایه، با هدف کاهش سهم واگذاری اتکایی اختیاری و افزایش سهم نگهداری انجام می شود و ظرفیت این شرکت را در قبول ریسک بالا می برد.
وی افزود: از سوی دیگر، این موضوع، میزان نگهداری بیمه نامه های صادره و قبولی اتکایی بیمه آسیا را افزایش داده و سبب افزایش سودآوری و بازدهی فعالیت شرکت می شود.
نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین اهداف و نتایج افزایش سرمایه بیمه آسیا، شفافیت صورت های مالی و اطلاعات این شرکت است. شفافیت مالی شرکت، حضور بیمه آسیا در بازار رقابتی را تقویت می کند و انتظارات سهامداران را در ارتباط با صورت های شفاف مالی و همچنین سطح توانگری این شرکت را در ایفای تعهدات خود در قبال بیمه گذاران، محقق می سازد.
مسعود بادین تصریح کرد: با توجه به تحریم های تحمیل شده به اقتصاد کشور و ایجاد محدودیت های واگذاری اختیاری، افزایش سرمایه بیمه آسیا و افزایش ظرفیت سهم نگهداری آن، موجب می شود نقش این شرکت در قبول ریسک های مختلف بزرگ صنعتی و تولیدی و پروژه های ملی، پررنگ تر شود.
 مدیرعامل بیمه آسیا تاکید کرد: افزایش سرمایه بیمه آسیا به طور قابل توجهی در حضور این شرکت در بازارهای نفتی و پتروشیمی تاثیر گذار خواهد بود چرا که یکی از معیارهای مهم واگذاری عملیات بیمه ای در این بازارها، کفایت سرمایه شرکت های بیمه است.
وی در ادامه اظهار داشت: افزایش سرمایه بیمه­ آسیا، اتفاق بسیار خوب و مبارکی برای این شرکت و صنعت بیمه است، چرا که بیمه ­آسیا یکی از ذخیره­ های ارزشمند نظام و صنعت بیمه محسوب می شود و به عنوان یک شرکت توانمند و برخوردار از ساختاری حرفه ای و پویا، می تواند منشا تحولات بنیادین و مهم در سیستم بیمه ای کشور باشد.
گفتنی است، مجمع عمومی فوق ­العاده بیمه­ آسیا در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 24 آذر ماه سال جاری، با رعایت پروتکل­ های بهداشتی و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا ( ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار) در راستای حفظ سلامتی سهامداران با حضور حداقلی و به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع ­رسانی شرکت بیمه­ آسیا به نشانیwww.bimehasia.comبرگزار شد.

 

ارسال نظر