به‌منظور گسترش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهی فعالیت‌های استارتاپ های صنعت بیمه؛

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی بیمه ایران به‌منظور اختصاص پوشش‌های بیمه‌ای به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و شبکه آزمایشگاهی و همچنین شتاب‌دهی فعالیت‌های استارتاپ های بیمه‌ای در مرکز نوآوری و شتاب دهی صنعت بیمه منعقد شد.

به گزارش چابک آنلاین، در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و شرکت سهامی بیمه ایران که به امضاء معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی علیرضا دلیری و شرکت سهامی بیمه ایران به نمایندگی محسن پورکیانی رسیده است، بستر همکاری معاونت و بیمه ایران در دو محور اختصاص پوشش‌های بیمه‌ای برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، شبکه آزمایشگاهی و همچنین ایجاد مرکز نوآوری و شتاب دهی صنعت بیمه فراهم‌شده است. 
این تفاهم‌نامه که با همکاری مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت و شرکت بیمه ایران تهیه و تدوین‌شده، شامل یک پیوست کامل از انواع پوشش‌های بیمه‌ای است، که ازاین‌پس برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان صادر خواهد شد. در این بخش با همکاری بیمه ایران تخفیف ۵۰ درصدی برای بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان و شبکه آزمایشگاهی از پوشش‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌شده است. پوشش‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌شده شامل بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های اشخاص و بیمه مهندسی شکست ماشین‌آلات ( ماشین‌آلات الکترونیک و مکانیکال ) است. 
اهداف 
بر اساس این گزارش؛ کمک و حمایت از ۱۱۰ برنامه حمایتی دولت تدبیر و امید از شرکت‌های دانش‌بنیان با الصاق بسته حمایتی بیمه‌ای ایران به کلیه برنامه‌های حمایتی فوق؛ توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نماینده ایران به‌عنوان صاحب‌نظر در صنعت بیمه، همچنین ایجاد برنامه دوجانبه در راستای حمایت از توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و شبکه فروش بیمه ایران؛ ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
همچنین از دیگر اهداف تفاهم‌نامه منعقدشده می‌توان، به ارتقاء بازار داخلی و خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان با بیمه محصولات تولیدی و کیفیت جهت ایجاد صرفه اقتصادی به‌منظور ارتقاء سطح کیفی کالاهای تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابل رقبای خارجی با قید حمایت از کالای ایرانی؛ و بررسی فرایند ارزیابی و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت بیمه‌ای از آن‌ها با همکاری شرکت سهامی بیمه ایران اشاره کرد که در این تفاهم‌نامه دنبال شده است. 
همچنین مقرر شد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر مناسب برای ایجاد و فعالیت مرکز شتاب دهی  و نوآوری صنعت بیمه را برای بیمه ایران فراهم سازد تا زمینه ایجاد و رشد استارت آپ ها در صنعت بیمه را ایجاد سازد. 
تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح ساختار و خدمات بیمه‌ای کشور بر اساس روش‌های نوین فناورانه متشکل از عالی‌ترین مدیران طرفین تفاهم‌نامه از اقدامات دیده‌شده در این تفاهم‌نامه است.

 

ارسال نظر