شناسه خبر : 1327

دنیای دیجیتال، سد مقبل بیمه ها

صدای مشتری ابزار کلیدی شرکت های بیمه

صدای مشتری ابزار کلیدی شرکت های بیمه

امضاء مشتریان برای تکمیل و انجام اقداماتی نظیر موقعیت یابی نزدیکترین نماینده بیمه، ارزیابی فرآیند صدور بیمه نامه یا تعیین انواع بیمه نامه مورد نیاز خود از ابزار جستجوی اینترنتی استفاده میکنند.

به گزارش چابک آنلاین، صنعت بیمه یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان به شمار می رود؛ اما به باور کارشناسان شرکت مکنزی، در مواجهه با دنیای دیجیتال  از بسیاری از دیگر بخش‌های اقتصادی عقب تر است. به عنوان مثال بیش از ۹۳ درصد از مدیران صنعت بیمه بر این باورند که سطح توسعه یافتگی این صنعت در دنیای دیجیتال در طول سه دهه آتی یکی از مهمترین مسائل پیش روی آنها خواهد بود. توسعه این صنعت مبتنی بر نیازهای مصرف کنندگان آن، بازار کسب و کار بیمه را متحول ساخته است، چراکه تامین انتظارات آنها در دنیای دیجیتال تغییر شگرفی را در پارادایم شرکت های بیمه از راهبرد مبتنی بر محصول به یک مدل مبتنی بر مشتری تغییر داده است.

در گذشته شرکت های بیمه گر، از داده‌های مجزا، تیم‌های سیلویی و عرضه محصولات جدید بهره می‌گرفتند اما تصویری از مشتری نهایی در ذهن خود نداشتند. اما امروزه شرکت های بیمه گر، محتوای همگون با نیازهای مشتریان را در کانال های عرضه خود توسعه داده اند. اگر چه شرکت های بیمه ای با چالش هایی نظیر رقبای تازه وارد، تغییر انتظار مشتریان و رشد رقبای کوچک مواجه هستند.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مطالعه بر روی رفتار مصرف کننده و اثرات آن بر شرکت های بیمه ای، حاکی از آن بوده است که استفاده از خدمات مبتنی بر هوش تجاری و جستجوی اینترنتی نظیر شبکه های اجتماعی، نقشه ها، دیالوگ ها، جستجوی صوتی افراد، مسیر دیجیتال رفتار مشتریان شرکت های بیمه ای را تغییر داده است. نتایج گویای آن است که نزدیک به ۴۶ درصد از افراد، حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی برای یافتن آن چیزی که به دنبالش هستند بهره می گیرند.

 

ارسال نظر