شناسه خبر : 13213

اختصاصی چابک آنلاین؛

وضعیت اقتصادی کنونی یک فرصت طلایی برای صنعت بیمه است

وضعیت اقتصادی کنونی یک فرصت طلایی برای صنعت بیمه است

یک کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که نرخ حق بیمه و پوشش بیمه‌نامه‌ها در صنعت بیمه همگام با تورم موجود تغییر نکرده و صنعت بیمه در حال از دست دادن یک فرصت طلایی است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "پرویز فرج تبار"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه "حق بیمه برمبنای سرمایه مورد بیمه اخذمی شود و هرچه میزان سرمایه بالاتربرود حق بیمه بیشتر می شود." افزود: طبق قانون بیمه، اموال اگر به قیمت واقعی بیمه  نباشند، خسارت به همان نسبت کاهش پیدا خواهدکرد و دچار کم بیمه‌گی می شود.

وی، بیان کرد: در طول یکی دو سال اخیربا نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم  و این تغییر نرخ ارز تمام زمینه های بیمه ای مانند اموال، تاسیسات کارخانجات، ساختمان ها و منازل مسکونی، اداری صنعتی و خدماتی و خودرو را تحت تاثیر قرارداد.

به اعتقاد این کارشناس صنعت بیمه، وضعیت پیش آمده یک فرصت برای صنعت بیمه است که اگر از این فرصت استفاده کند درآمد صنعت بیمه حداقل 4 برابر می شود.

فرج تبار،وضعیت اقتصادی پیش آمده را فرصت طلایی صنعت بیمه خواند و توضیح داد: اگر قیمت نرخ ارز 2 سال قبل را با الان مقایسه کنیم، بنابراین به طور میانگین درآمد حق بیمه صنعت بیمه باید 4برابر افزایش پیدا کند و صنعت بیمه هم باید از این موضوع استقبال کند.

به گفته وی، اگر صنعت بیمه از این فرصت استفاده نکند و بیمه گذاران دچار حادثه شوند باعث بدبینی بیمه گذاران به صنعت بیمه می شود زیرا خسارت به قیمت واقعی پرداخت نمی شود.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: در شرایط تغییر قیمت ها بیمه گر وظیفه مهمی دارد ولی آنچنان که باید و شاید از این بازار استفاده نکرده ضمن آنکه در زمینه خودرو بیشتر مردم اطلاع ندارند که باید خودرویی که پارسال بیمه کرده اند و افزایش قیمت داشته افزایش قیمت بیمه نامه دهند.

 

ارسال نظر