شناسه خبر : 11416

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

سازمان منطقه آزاد دستورالعمل حمایتی از شرکت‌های خصوصی را رعایت نمی‌کند

سازمان منطقه آزاد دستورالعمل حمایتی از شرکت‌های خصوصی را رعایت نمی‌کند

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در منطقه آزاد اروند گفت: در صنعت بیمه آماری از عملکرد مناطق ویژه به ریز کمی و کیفی وجود ندارد و تمامی مناطق آزاد زیر مجموعه یک استان هستند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، مهدی عباسی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: قوانینی که در مناطق آزاد تصویب می شود مطابق با شرایط شرکت های بیمه ای مناطق آزاد نیست ؛ یعنی قوانین برای کل شرکت های بیمه ای سرزمین اصلی نوشته می شود.

وی افزود: از شرکت های بیمه ای مناطق ویژه که قصد سرمایه گذاری دراین مناطق را دارند حمایت نمی شود که بتوانند جذب پرتفوی داشته باشند و به غیر ازاینکه باید خودرا ثابت کنند با رقیبان سرزمین اصلی هم باید رقابت کنند.

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در منطقه آزاد اروند با اشاره به این نکته که یکی ازوظایف سازمان منطقه آزاد و شرکت های تابعه حمایت از شرکت های بیمه ای منطقه آزاد است، گفت: اما سازمان منطقه آزاد خودرا یک شرکت دولتی می داند که موظف به انجام کارهای دولتی است و دستورالعمل های حمایتی از شرکت های خصوصی و مناطق آزاد را رعایت نمی کند.

عباسی تصریح کرد: شرکت های بیمه ای مناطق آزاد از نظر جغرافیایی در مناطقی قرارگرفته اند که می توانند تجارت دریایی یا زمینی داشته باشندکه در حال حاضر به دلیل شرایط کشور از نظر دریایی، ریلی و زمینی تجارت چندانی انجام نمی شود.

وی ادامه داد: آمار عملکردی از مناطق آزاد وجود ندارد زیرا هر منطقه آزاد زیرمجموعه یک استان است و اگر بخواهید بدانید که منطقه آزاد اروند چه مقدار پرتفوی دارد امکانپذیر نیست .

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از آنجاییکه قوانین برا ی شرکت های بیمه ای مناطق آزاد به درستی نوشته نشده، بیمه امید هم همانند مابقی شرکت ها بیشترین پرتفوی را در بخش بیمه نامه شخص ثالث دارد و بیمه نامه مسئولیت و بیمه نامه های دریایی در رتبه های بعدی قراردارند.

ارسال نظر