شناسه خبر : 11134

نرخ سود بین بانکی به ۱۲ درصد کاهش یافت

نرخ سود بین بانکی به 12 درصد کاهش یافت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۹۰ درصد تامین مالی در کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود که این روند حتما باید تغییر یابد.

به گزارش چابک‌آنلاین، عبدالناصر همتی با بیان اینکه بانک مرکزی در سیستم بانکی سود هیچگونه فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند، گفت: این مسئله به این دلیل اقدامات احتیاطی و نظارتی بانک مرکزی، شروع بازار باز و هدایت بازار بین بانکی است که امروزه خود بانک‌ها متقاضی کاهش سود بانکی هستند.

وی ادامه داد: اگر اعتقاد بر این است که بازار تعیین کننده سود باشد ما نیز این مسئله را می‌پذیریم. توجه شود که نرخ سود بین بانکی 12 تا 13 درصد است و دیگر سودهای 20 تا 22 درصدی وجود ندارد.

وی در خصوص رشد بازار سرمایه نیز گفت: رشد و جذابیت بازار سرمایه به این دلیل است که مردم پی برده‌اند که این بخش محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است همچنان که دولت و بخش‌های خصوصی از آن برای تامین مالی خود استفاده می‌کنند.

همتی افزود: این اتفاق نوید دهنده یک اتفاق خوب در کشور است و باید بازار سرمایه در تامین مالی مانند تمام کشورهای دنیا به بیش از 50 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 2 هزار هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات سیستم بانکی در کشور وجود دارد، گفت:‌ به معنای دیگر 90 درصد تامین مالی در کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد بنابراین این روند حتما باید تغییر یابد و بنده این روند را مشاهده می‌کنم.

ارسال نظر