شناسه خبر : 10774

هنرمندان تئاتر مشمول بیمه بیکاری نیستند

هنرمندان تئاتر مشمول بیمه بیکاری نیستند

یک بازیگر تئاتر از نبودن بیمه بیکاری برای هنرمندان در شرایطی که بسیار سخت امرار معاش می کنند، گلایه کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی حبیبی هنرمند شهرستان ملایر و عضو هیئت موسس کارگاه هنر ایران درخصوص وضعیت تئاتر در شهرستان‌ها گفت: با شیوع ویروس کرونا تئاتر با حضور تماشاگران،در تمام دنیا تعطیل شده است اما هنوز فعالیت‌های مختلفی از طریق فضای مجازی توسط هنرمندان انجام می شود تا نشان دهند که هنوز تئاتر زنده است.

وی  با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل به علت شیوع بیماری تعطیل شده و در حال حاضر در سایت تامین اجتماعی امکان ثبت نام برای بیمه بیکاری وجود دارد، گفت: مبلغ بیمه بیکاری مهم نیست، ولی همین که می‌توانند برای بیمه بیکاری ثبت نام و مبلغی را برای زمان بیکاری دریافت کنند، خوشایند است، اما متاسفانه چنین تعریفی برای تئاتر وجود ندارد و هنرمندان تئاتر شامل این بیمه نمی‌شوند. از نظر من مهمترین فعالیت مدیر مرکز هنر‌های نمایشی همین باشد که بتواند برای هنرمندان تئاتر مطالبه کند تا کمک بزرگی به هنرمندان باشد، زیرا بسیاری از هنرمندان تئاتر به سختی گذران زندگی می‌کنند.

  • علی یوسفی

    سلام، هنرمندی که دستش جایی بند نباشه هیچی نیست،،،نه آشنایب،نه کسوکاری،نه رابطی،هیچی و هیچی،،،بیمه بیکاری کجابود
    همین بیمه هنرمندان ده ساله که پرداخت میکنم،، تواین روزهای سخت کرونایی،، کسی نیست که بپرسه چطوری وباچه شرایطی روزگار میگذرونیم،،،با بازیگری وکارگردانی تاتر شروع کردم،، حالا واسه خرج زندگی، تنپوش عروسکی حیوانات می پوشم میرم جلو تالار و رستوران،،، اونم این روز ها که همه جابستست

ارسال نظر