شناسه خبر : 10772

سود اهمیت خاصی برای شرکت‌های بیمه‌ای ندارد

سود اهمیت خاصی برای شرکت‌های بیمه‌ای ندارد

مدیرعامل شرکت کارگزاری حافظان آرامش بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای به مرحله‌ای رسیده‌اند که سود از اهمیت خاصی برای آن‌ها برخوردار نیست بلکه تنها روی پرتفوی مانور می‌دهند و تلاش می‌کنند تا بیمه‌نامه‌ها را به هر قیمتی صادر کنند حتی تا جایی ادامه می‌دهند که شرکت به پای تعلیق می‌رسد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، قاسم سوهانی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: این موضوع در بین کل صنعت بیمه شفاف شده و سال‌هاست که تکرار می‌شود و تمامی شرکت‌های بیمه‌ای و بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بازار بیمه از آن آگاه هستند.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی به عنوان حافظ منافع صنعت بیمه باید نظارت خاص و ویژه برروی این مسئله داشته باشد که برای جلوگیری از این مسائل از چه ترفندی استفاده کند این اشکالی است که در مجموعه شرکت های بیمه ای وجود دارد و با وجود آگاهی از اینکه یک شرکت بیمه ای در سال های گذشته در این گرداب افتاده اما بازهم این اشتباه را تکرار می کنند.

این کارشناس صنعت بیمه اظهارکرد: اما از آنجاییکه چندین سال است این موضوع تکرار می شود و توقعاتی برای بیمه گزاران بزرگ ایجاد کرده باید توسط بیمه مرکزی و بخش های معاون نظارت بررسی شود و صرف اینکه یک نامه به شرکت های بیمه ای بابت تخطی از نرخ تعرفه ها داده شود کفایت نمی کند.

سوهانی بابیان اینکه صدور اینگونه بیمه نامه ها به معنی تخطی از اصولی است که بیمه مرکزی تعریف کرده است گفت : شرکت های بیمه ای به مرحله ای رسیده اند که سود از اهمیت خاصی برای آنها برخوردار نیست بلکه تنها روی پرتفوی مانور می دهند وتلاش می کنند تا بیمه نامه ها را به هر قیمتی صادر کنند حتی تا جایی ادامه می دهند که شرکت به پای تعلیق می رسد.

ارسال نظر