شناسه خبر : 10771

سرمایه شرکت بیمه امید به ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد

سرمایه شرکت بیمه امید به 80 میلیارد تومان می‌رسد

مدیرعامل شرکت بیمه امید بیان کرد: سرمایه شرکت درحال حاضر ۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و تا پایان سال ۹۹ به ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، علی اکبر اکرامی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: سرمایه شرکت بیمه امید در پایان سال 97، 38 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که در سال 98 افزایش سرمایه داشته و به مبلغ 45 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است این افزایش سرمایه از مطالبات حال شده سهامداران تامین شده است.

وی ادامه داد: از سال 91 تجدید ارزیابی داراییهای ثابت انجام نشده و اگر تجدید ارزیابی انجام شود سرمایه شرکت قابلیت رسیدن به عدد 80 میلیارد تومان را دارد که بر طبق تعاملاتی که با سهامداران انجام شده اینکار در سال 99 و 1400 انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه امید اظهارکرد: با توجه به اینکه شرکت سودده است از محل سود در دو سال آینده افزایش سرمایه خواهیم داشت و تا پایان سال 1400 سرمایه شرکت بیمه امید به راحتی به عدد 90 میلیارد تومان خواهد رسید.

اکرامی در خصوص سهم بازار پائین شرکت بیمه امید در بین 4 شرکت بیمه ای دیگر فعال در مناطق آزاد اینگونه توضیح داد: شرکت بیمه امید به طور معمول شرکت دوم بعد از شرکت بیمه ایران معین، در بین شرکت های مناطق آزاد است در سال گذشته پرتفوی یک شرکت به صورت ناگهانی افزایش یافت به این دلیل که در سرزمین اصلی خودرو صفرکیلومتر سایپا را فروخته بود .

وی افزود شرکت بیمه امید از سال 93 تاکنون همیشه بعد از شرکت بیمه ایران معین در رتبه دوم بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه امید اظهارکرد: در کشور تنها 7 منطقه آزاد و تعدادی منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که وضعیت خیلی از مناطق ویژه مناسب نبوده و تعداد بسیاری از آنها غیرفعال هستند و تنها همان 7 منطقه آزاد برای شرکت‌های بیمه‌ای  مناطق آزاد باقی می ماند.

اکرامی تصریح کرد:  پرتفوی خاصی در این مناطق جز رشته ثالث و درمان نبوده در نتیجه پرتفوی 47 درصدی ثالث و 22 درصدی درمان پرتفوی خوبی است به خصوص که ضریب خسارت آنها کنترل شده و بالا نیست و در حدود 30 درصد پرتفوی هم در سایر رشته های بیمه ای است که برای مناطقی که فعالیت اقتصادی چندانی در آن وجود ندارد مناسب و خوب است.

وی بیان کرد: شرکت بیمه امید سه سهامدار دارد( شرکت های بیمه البرز، آسیاو دانا) با هر سه سهامدار خود مکاتبه کرده و برای ورود به سرزمین اصلی اعلام آمادگی کرده ایم و تصمیم نهایی به عهده سهامداران است.

مدیرعامل شرکت بیمه امید با بیان اینکه شرکت بیمه امید آماده ورود به فرابورس است گفت: زمانیکه شرکت وارد فرابورس شود و قیمت سهم مناسب شود در آن زمان سهامدار سهم خود را می فروشد و برای سهامدار جذاب می شود و شرکت می تواند به سرزمین اصلی ورود کند و جنرال شود اما سهامدارن فعلا به ادامه در همین وضعیت راضی هستند.

اکرامی تصریح کرد: طبق صحبتی که با بیمه مرکزی شده است، باید سرمایه را به 150 میلیارد تومان رساند یعنی بیمه مرکزی می گوید حداقل سرمایه باید برای ورود به سرزمین اصلی فراهم شود و برای تامین این میزان اگر آورده نقدی یا سهامدار جدید نباشد مقداری سخت است.

ارسال نظر