سینماداران کشور فاقد بیمه‌نامه مسئولیت هستند

سینماداران کشور فاقد بیمه‌نامه مسئولیت هستند

رییس هیئت مدیره انجمن سینماداران کشور اعلام کرد که انجمن سینماداران کشور درصورت ارائه بیمه‌نامه‌ای از سوی شرکت‌های بیمه‌ای برای پوشش خسارت اعضای صنف این انجمن در بحران‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا از آن استقبال خواهد کرد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمد قاصد اشرفی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین با تاکید بر این موضوع که شیوع ویروس کرونا منجر به خانه نشینی سینماداران شده است، گفت: در این شرایط اگر بیمه‌‌نامه مسئولیتی وجود داشت که خسارت‌ها را پرداخت می‌کرد کمک بزرگی برای جامعه سینماداران بود.

وی افزود: اما متاسفانه همچین بیمه نامه ای وجود ندارد و اگر شرکت بیمه ای قادر به ارائه بیمه نامه یی برای بحران های این چنینی  باشد و پرداخت خسارت ها را هم تضمین کند انجمن سینماداران کشور از آن استقبال خواهد کرد.

رییس هیئت مدیره انجمن سینماداران کشور اظهار کرد: سالن های سینما در کل کشور فقط تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی قرار درد و همچنین تعدادی از مخاطبین سینما در هر سانس هم تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند. 

به گفته وی، در حال حاضرحدود 540 سینما در کشور وجود دارد که همگی دارای بیمه هستند.

اشرفی با بیان اینکه تعدادی از سینماهای کشور دولتی یا متعلق به شهرداری و حوزه هنری بوده و جدا از اعضای انجمن سینماداران کشور بیمه نامه تهیه می کنند،گفت: سینماهای بخش خصوصی از طریق انجمن سینماداران ایران بیمه می شوند.

وی تصریح کرد: شرکت های بیمه ای تاکنون در پرداخت خسارت ها به درستی عمل کرده اند.

رییس هیئت مدیره انجمن سینماداران کشور درخصوص وضعیت بیمه تکمیل درمان اعضای صنف متبوع خود بیان کرد: درحال حاضر تعدادی از اعضای صنف از طریق صندوق بیمه هنرمندان تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار گرفته اند.

ارسال نظر