شناسه خبر : 10746

اختصاصی چابک‌آنلاین

پنج میلیون تگزاسی فاقد بیمه‌نامه درمانی هستند

پنج میلیون تگزاسی فاقد بیمه‌نامه درمانی هستند

تگزاس بالاترین سهم از ساکنان بیمه نشده هر ایالت را در آمریکا دارا است. تقریبا ۱۸ درصد از مردم این ایالت یا به عبارتی پنج میلیون نفر فاقد پوشش درمانی هستند و بسیاری از آن‌ها قادر به گرفتن مرخصی از محل کار خود، حتی در صورت ابتلا به بیماری، نیستند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، کارشناسان بهداشت عمومی عقیده دارند که جمعیت قابل توجه بیمه نشده، وضعیت را برای کنترل بیماری همه گیر کرونا پیچیده تر می کند چرا که محدودیت های مالی سبب جلوگیری از ویزیت بسیاری از مردم توسط پزشکان می شود و یا حتی افرادی که احساس بیماری می کنند قادر به مرخصی گرفتن نیستند.

با توجه به تعداد مبتلایان شناخته شده به ویروس کووید 19 در ایالات متحده، کارشناسان در مورد میزان آسیب پذیری میلیون ها آمریکایی فاقد مراقبت های بهداشتی هشدار می دهند و تگزاس که رهبران جمهوریخواه سال ها با گسترش پوشش بیمه درمانی دولتی برای منطقه فقیرنشین آن مخالفت کرده اند، سهم چشمگیری در این نگرانی ها دارد.

10 آزمایشگاه عمومی در تگزاس برای آزمایش بینی و گلو برای تشخیص موارد مبتلا به کووید 19 عملیاتی شده اند یا به زودی به صورت آنلاین فعالیت خود را آغاز می کنند و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرده است که هر شخصی در صورت موافقت پزشک، می تواند این آزمایش را انجام دهد.

با این حال، به گفته کارشناسان، مسئله اصلی در این ایالت بخش عمده ای از جمعیت فاقد بیمه‌ای است که حتی قادر به برقراری ارتباط با پزشکان نیستند.

از طرفی دیگر، ظرفیت تعداد آزمایش های در نظر گرفته شده توسط دولت محدود است.

مقامات تگزاس چندی پیش اعلام کردند که بزرگترین آزمایشگاه عمومی تنها قادر است حداکثر روزانه 26 آزمایش انجام دهد و پزشکان هنگام ارجاع بیماران برای آزمایش باید دقت لازم را به خرج دهند و تنها بیماران بسیار مشکوک را برای انجام آزمایش به مراکز بفرستند.

ارسال نظر