شناسه خبر : 10492

هدایت صنعت بیمه توسط افراد پشت پرده ساخته ذهن‌ها است

هدایت صنعت بیمه توسط افراد پشت پرده ساخته ذهن‌ها است

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه معتقد است که صنعت بیمه آمادگی ورود مدیران جدید با رویکرد بازار سرمایه را دارد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، مهدی نوروزی در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: صنعت بیمه از مدیران جوان که هم در بخش بیمه دانش لازم را داشته و هم نسبت به بازارهای مالی عمق و دانش داشته باشند استقبال می کند.

وی در واکنش به این نکته که " برخی از فعالان صنعت بیمه معتقدند که این صنعت در قبضه مدیران خاص قرار دارد"، گفت: شاید چنین ذهنیتی که افرادی پشت پرده صنعت بیمه را هدایت می کنند در طول سالهای گذشته ایجاد شده باشد اما این موضوع بیشتر ساخته ذهن ها است.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه ادامه داد: پیشکسوتان صنعت بیمه زحمات بسیاری در طول سال های گذشته برای این صنعت کشیده اند، آنها قابل احترام هستند و می توانند حاصل تجربیات خود را به نسل جدید منتقل کنند، واقعیت این است که در سالهای اخیر نیروهای جوان، باتجربه و باهوش به صنعت بیمه وارد شده اند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که " چرا عمر فعالیت و دوام مدیران عامل شرکت های بیمه ای کوتاه است؟" گفت: انتخاب مدیران جزو وظایف هیات مدیره شرکت ها است و هیات مدیره به عنوان زبان گویای سهامداران به دنبال پیاده سازی خواسته های سهامداران است، از سوی دیگر صنعت بیمه، صنعت زود بازدهی نیست اما صبر سهامداران کم بوده و علاقه مند هستند که زود به سودآوری برسند و این مساله تاثیر منفی بر شرکت های بیمه می گذارد.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه ای که از ثبات مدیریتی برخوردار هستند توانسته اند رضایت سهامداران را در بلند مدت ایجادکنند، بنابراین سهامدارانی که وارد عرصه صنعت بیمه می شوند باید صبر خود را بالا برده و اعتماد بیشتری بکنند چرا که یک مدیر برای شروع، برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت نیاز دارد که برنامه دو تا سه ساله را در یک شرکت پیاده سازی کند.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که "دلیل سودآوری ناچیز صنعت بیمه چیست؟" گفت: همه شرکت های بیمه ای تلاش می کنند تا بهترین نرخ و شرایط را برای رضایت بیمه گذاران داشته باشند، در عین حال شرکت های بیمه باید بتوانند به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودآوری داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: گاهی اوقات رقابت های ناسالم و ارائه نرخ های غیرفنی برای جذب پرتفو را، در بین شرکت های بیمه می بینیم اما این مساله شرکت بیمه، سهامداران و بیمه گذاران را با چالش مواجه می کند.

وی گفت: تلاش بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه همیشه براین بوده است که آیین نامه ها را  براساس نیاز و در نظر گرفتن تمام شرایط طراحی کند تا با کمترین مشکل وارد شود اما زمانی که یک آیین نامه به شرکت های بیمه ای ابلاغ شده و وارد فاز اجرایی می شود یک سری اشکالات آن مشخص می شود.

ارسال نظر