شناسه خبر : 10270

بیمه تامین اجتماعی زنبورداران از سال ۹۶ به بعد قطع شد/بیمه صندوق عشایر هیچ جذابیتی برای زنبورداران ندارد

بیمه تامین اجتماعی زنبورداران از سال 96 به بعد قطع شد/بیمه صندوق عشایر هیچ جذابیتی برای زنبورداران ندارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور معتقد است که پایین بودن تعهدات بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سبب شده تا این صندوق جذابیت بیمه‌ای خود را برای زنبورداران از دست بدهد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، حسین باستانی در گفت و گو با خبرنگار چابک‌آنلاین، با اشاره به مشکلات موجود بیمه تامین اجتماعی زنبورداران گفت: قرار بر این بود که از محل هدفمند سازی یارانه ها و از محل صرفه جویی ها برای بیمه شدن زنبورداران کمک هایی انجام شود اما این بیمه تنها 2 سال آن هم با شرایط خاص برای زنبورداران برقرار شد و از سال 96به بعد قطع شده است.

وی در خصوص شرایط بیمه تامین اجتماعی زنبورداران توضیح داد: در یکی از تبصره های آن آمده است که اگر فردی از تاریخ 1/1/88 به عقب حتی یک روز هم بیمه شده باشد مشمول بیمه زنبورداران نمی شود و اینگونه نیمی از زنبورداران از گردونه بیمه خارج شدند، همچنین تبصره دیگری می گوید افراد بالای 50 سال هم بیمه نمی شوند، بنابراین تنها یک تعداد محدود باقی ماندند که 2 سال ثبت نام کردند و بعد از آن دیگر کسی را بیمه نمی کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با اشاره به جلسات یک ماه و نیم قبل اتحادیه با کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مسئول بیمه توپ را در زمین سازمان هدفمند سازی می‌اندازند و می گویند که این سازمان پول را پرداخت نکرده  و به محض پرداخت پول بیمه مجدد برقرار می شود، به همین منظور از کمسیون درخواست شد تا به جهت برقراری بیمه زنبورداران در این بخش ورود کند.

باستانی با اشاره به بیمه شدن کلونی های زنبورداران نزد بیمه صندوق محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تعامل خوب قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اعضای هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران کشور، در جلسه دو هفته قبل تفاهم خوبی در زمینه کلونی های زنبورداران شکل گرفت.

به گفته وی اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با صندوق بیمه محصولات کشاورزی بزودی جلسات دیگری هم به منظور اجرایی کردن بیمه مورد نظر زنبورداران خواهند داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور اذعان داشت که اتحادیه متبوع وی به دنبال ایجاد فرهنگ سازی در زمینه بیمه کلونی های زنبورداران است تا اینگونه بهترین استفاده از ظرفیت های موجود در صندوق بیمه محصولات کشاورزی است داشته باشند.

به گفته باستانی "بر طبق آخرین سرشماری های انجام شده در سال 98 حدود 10 میلیون کلونی زنبور عسل در ایران وجود دارد و اینگونه ایران در خصوص کلونی زنبور عسل رتبه دوم جهانی دارا است، البته قبل از این نیز ایران با هشت میلیون و 500 هزار کلونی زنبور عسل در رتبه چهارم جهانی قرار داشته است."

وی معتقد است که بیمه نامه های صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای زنبورداران از جذابیت برخوردار نیست چرا که تنها تعهدات بسیار کمی در بخش های بازنشستگی و از کارافتادگی و حتی بیمه های درمانی را هم شامل نمی شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با تاکید بر اهمیت حمایت دولت و مجلس از زنبورداران کشور گفت: خدمات زنبور عسل در خارج از کندو 134 برابر آن چیزی است که در کندو تولید می کند، بنابراین در تمام دنیا برای زنبورداران شرایط خاصی قائل می شوند و سوبسید هایی را به آنها می دهند.

وی تصریح کرد که اعضای اتحادیه سراسری زنبورداران کشور از بیمه تکمیل درمان و عمر برخوردار نیستند.

  • امیرمشهدیزاده

    با سلام بنده سال ۹۴ با نامه کتبی از اتحادیه زنبورداران به بیمه تامین اجتماعی معروفی شدم.نامه اتحادیه دستم بود.ولی بیمه تامین اجتماعی بهم گفته هنوز اسمتون تو لیستی که ازتهران میفرستند نیست.چندین بار هم رفتم بیمه میگند هنوز اسمت نیومنده.

ارسال نظر