شناسه خبر : 10188

۱۵۰هزار نفر کردستانی تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند

150هزار نفر کردستانی تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت (سوم آبان) تاکنون در این استان همزمان با سراسر کشور حدود ۳۰ هزار نفر در سامانه ارزیابی این بیمه ثبت نام کردند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، انور اسماعیلی اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان فاقد هرنوع بیمه‌ای هستند که با آغاز اجرای طرح پوشش بیمه اجباری تمام این افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در طرح بیمه اجباری افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: از مجموع افراد فاقد بیمه شناسایی شده در استان در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون تعیین وسع برای تعیین دهک بندی و میزان پرداخت حق بیمه جهت دریافت بیمه پایه اجباری بیمه سلامت ثبت نام کرده‌اند.
وی به میزان پرداختی بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد در ماه بهمن و اسفند اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت استان در مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد دولتی و خصوصی در کلیه سطوح درمانی از سطح یک مراکز درمانی روستایی تا بیمارستان و مراکز خصوصی مانند مطب و داروخانه‌ها پرداخت کرده است.
طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از سوم آبان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شد،  در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر