شناسه خبر : 10177

متخصصان بیماری‌های عفونی چینی برای مهار کرونا به ایران می‌آیند

متخصصان بیماری‌های عفونی چینی برای مهار کرونا به ایران می‌آیند

روزنامه گلوبال تایمز چین روز شنبه نوشت که این کشور یک تیم از متخصصان بیماری‌های عفونی را به ایران اعزام می‌کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، گزارش این نشریه ارگانی حزب حاکم چین حاکی است که این تیم شامل ۴ نفر از متخصصان بیماری های عفونی است که قرار است با همتایان ایرانی خود برای مهار کرونا از نزدیک همکاری کنند.

همزمان وانگ یی وزیر خارجه چین با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در باره راه های همکاری دو کشور برای مقابله با این بیماری گفت و گویی تلفنی انجام داده است.

بر این اساس اعلام شده است که در زمینه های پزشکی و بهداشتی و ساخت واکسن و تهیه دارو کشورها می توانند با یکدیگر از نزدیک همکاری کنند.

جو ولی لیه کارشناس مسایل خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین الملل شانگهای به گلوبال تایمز چین گفت : ایران به دلیل تحریم های سرسختانه آمریکا شرایط به مراتب پیچیده تری از کشورهای دیگر دارد.

او گفت که ایران به دلیل فقدان تجهیزات و منابع کافی طبیعتا نمی تواند همه نیروها و توان خود را برای قرنطینه کردن و یا نظارت بر همه افراد جامعه بسیج کند و نباید چنین تصوری داشت.

وانگ یانبو رییس یک شرکت چینی به این روزنامه گفت که فقدان منابع مالی کافی و تحریم ها کار ایران را برای مهار کرونا خیلی سخت کرده است. با نزدیک شدن به نوروز ایران نگرانی ها نیز بیشتر شده است.

کارشناس مسایل خاورمیانه پیشنهاد کرد که ایران تا آنجا که می تواند از تجربه چین برای مهار کرونا بهره بگیرد و از مساعدت های دیگر کشورها نیز درجریان مبارزه با این ویروس بهره مند شود.

ایو لی جیان سخنگوی جدید وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که از زمان شیوع بیماری با ایران و کره جنوبی در ارتباط هستیم.

او در مصاحبه مطبوعاتی در پکن در پاسخ به سوالاتی درباره شیوع ویروس کرونا در ایران و کره جنوبی افزود:  ما هر کمکی لازم باشد در اختیار تهران قرار می دهیم و کمک هایی نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به ارسال کمک های پزشکی و بهداشتی از جمله ماسک و کیت های آزمایش کرونا به ایران، گفت : اگر ضرورت داشته باشد به کمک های خود به تهران ادامه می دهیم.

تلویزیون چین گزارش کرد که این کشور پنج هزار کیت آزمایش کرونا و همچنین ۲۵۰ هزار ماسک در اوایل این هفته برای ایران ارسال کرده است.

پیش از این و در هفته های گذشته، مردم ایران و ایرانیان مقیم چین، با تهیه ویدئوهایی پیام های همدلی خود را با مردم چین و ووهان ابراز داشته بودند.

ارسال نظر