شناسه خبر : 10086

دولت فرصت ۶ ماهه برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در نظر گرفت

دولت فرصت 6 ماهه برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در نظر گرفت

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از فرصت ۶ ماهه‌ تا فروردین سال ۹۹ برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، قیصر حافظی با اشاره به اینکه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از خدمات این بیمه استفاده کنند، اظهار کرد: طبق قانون بودجه در کشور کسی در بیمارستان و در روی تخت بیمارستان بیمه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت فرصت ۶ ماهه‌ای تا فروردین سال ۹۹ برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در نظر گرفته است، افزود: افراد بدون پوشش بیمه‌ای می‌توانند در سامانه بیمه سلامت در آزمون وسع شرکت کنند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

حافظی تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۷ جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۶۱۹ هزار و ۷۲۵ نفر و بر اساس پیش‌بینی سال ۹۸، این جمعیت  ۶۳۱ هزار و ۷۲۳ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بیمه شده حدود ۴۵۶ هزار و ۷۷۴ نفر از روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت استان هستند، ادامه داد: حدود۸۰ هزار و۴۲۲ نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت کارکنان دولت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: ۶۷ هزار و ۷۹ نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت، از  بیمه همگانی رایگان بهره‌مند بوده و بیش از ۲۴ هزار نفر از این تعداد را خانواده شهدا، جانبازان، بهزیستی و... تشکیل می‌دهند.

وی  یادآور شد: حدود ۲ هزار و ۶۴۱ نفر  از افراد بیمه شده "بیمه ایرانیان" تحت پوشش بیمه سلامت هستد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: حدود ۲ هزار نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و طبق مصوبه مجلس و شورای عالی کشور ۵ گروه از بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و دیالیز و پیوند کلیه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

 قیصر حافظی ادامه داد: از جمله بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی، بیماران مزمن، افرادی که دارای بیماری متابولیک و ناباروری هستند نیز می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیمه سلامت با تمام مطب‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های سطح استان قرارداد دارد، تأکید کرد: بیمه سلامت خدمات سرپایی و تمام خدمات بستری را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

حافظی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی، خاطرنشان کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی باید به صورت موازی صورت گیرد و تا سال ۱۴۰۰ در کنار نسخه‌های الکترونیکی، دفترچه کاغذی نیز وجود دارد.

 وی گفت: هم اکنون در شهرستانهای کیار، فارسان و بروجن برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا شده که این تعداد به‌تدریج افزایش یافته و در تمام استان این برنامه اجرا خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: یکی از هدف‌های بیمه سلامت تشویق جامعه به سمت نسخه‌نویسی الکترونیکی است که با الکترونیکی شدن خدمات و همکاری افراد بیمه شده با بیمه سلامت باعث می‌شود بیمه سلامت خدمات به روز را به افراد بیمه شده ارائه دهد و هزینه‌های درمانی برآورد و عدالت در سلامت اجرایی شود.

ارسال نظر