شناسه خبر : 17973

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

شرکت‌های بیمه تخصصی اتکایی محافظه کاری‌های خاص خود را دارند/ سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی آنقدر که باید نیست

شرکت‌های بیمه تخصصی اتکایی محافظه کاری‌های خاص خود را دارند/ سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی آنقدر که باید نیست

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد معتقد است که باتوجه به شرایط فعلی جامعه و عدم حضور بیمه‌گران اتکایی خارجی، ایجاد محدودیت درزمینه پذیرش اتکایی برای شرکت‌های بیمه مستقیم به هیچ وجه به صلاح نیست.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "نصراله طهماسبی آشتیانی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، این نکته که برخی از فعالان صنعت بیمه معتقدند که شرکت‌های بیمه مستقیم نباید در بخش پذیرش اتکایی ورود کنند و فقط شرکت‌های بیمه اتکایی باید قبول اتکایی کنند را قابل توجیه ندانست.

وی،درخصوص وجود نیروی کارشناسی لازم برای پذیرش اتکایی در شرکت‌های بیمه مستقیم گفت: این موضوع بستگی به شرکت‌های بیمه مختلف دارد، ممکن است بعضی از شرکت‌ها نیروی تخصصی لازم را داشته باشند و برخی دیگر نداشته باشند.

طهماسبی آشتیانی، اظهار کرد: شرط بیمه مرکزی برای دادن مجوز قبولی و پذیرش اتکایی به شرکت‌های بیمه مستقیم داشتن نیروی کارشناسی لازم است یعنی اگر شرکت بیمه مستقیم نیروی انسانی لازم را نداشته باشد بیمه مرکزی به آن شرکت مجوز قبولی اتکایی نمی‌دهد.

وی، با بیان اینکه "به‌نظر می‌رسد دربخش اتکایی نیروی کارشناسی شرکت‌های بیمه مستقیم مشکلی وجود نداشته باشد."، افزود: شرکت‌های بیمه مستقیمی که موفق به دریافت مجوز قبولی اتکایی شده‌اند و در این زمینه فعالیت می‌کنند، مدیر اتکایی آنها به بیمه مرکزی رفته و صلاحیت آن تایید شده است، بنابراین تخصص لازم را داشته‌اند که مجوز به آنها داده شده است.

شرکت‌های بیمه تخصصی اتکایی محافظه کاری‌های خاص خودرا دارند

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد، درپاسخ به این پرسش که" درحال حاضر ۹۳ درصد بازار اتکایی کشور در دست دولت است، چرا باوجود حضور شرکت‌های بیمه اتکایی تخصصی سهم این شرکت‌ها از بازار اتکایی کشور پایین است؟"، گفت:"علت این مساله را بیشتر محافظه کاری خود شرکت‌های اتکایی می بینم."

طهماسبی آشتیانی، با تاکید بر اینکه سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی آنقدر که باید نیست و به‌طور یقین باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: شرکت‌های بیمه تخصصی اتکایی محافظه کاری‌های خاص خود را دارند و در هررشته‌ای فعالیت نمی‌کنند، بی‌شک برای این قضیه توجیهاتی دارند اما بخش عمده‌ای از آن به دلیل محافظه کاری است.

وی، بیان کرد: ازسوی دیگر شرکت‌های بیمه تخصصی اتکایی دربخش‌هایی هم که فعالیت می‌کنند درصدی که می‌گیرند درصد بالایی نیست  که در این زمینه شرکت‌های بیمه اتکایی باید پاسخگو باشند که چرا خیلی فعال نیستند و چرا سهم کمی می‌گیرند.

ارسال نظر