شناسه خبر : 30892

کاربردهای گسترده هوش مصنوعی در زندگی روزمره را بشناسید

کاربردهای گسترده هوش مصنوعی در زندگی روزمره را بشناسید

بسیاری بر این باورند که هوش مصنوعی چیزی است که تنها غول های فناوری از آن استفاده می کنند، اما حقیقت این است که کاربردهای گسترده ای در زندگی روزمره ما دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوش مصنوعی در اطراف ما وجود دارد بدون اینکه ما متوجه آن باشیم؛ در این گزارش چند راه ساده برای استفاده از هوش مصنوعی در خانه ها ذکر شده است:

دوربین های هوشمند

دوربین‌های هوشمند ابزارهای بسیار مفیدی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا آنچه را که در اطراف خانه‌شان اتفاق می‌افتد نظارت کنند. چه حیوان خانگی داشته باشید، چه آن که کودکی پر جنب و جوش و حیوانی خانگی داشته باشید یا بخواهید هر چیز دیگری را مراقب کنید، دوربین هوشمند می تواند به شما کمک کند تا مراقب وضعیت باشید.

این دستگاه ها ویدئوی زنده را پخش می کنند و از صدای دو طرفه استفاده می کنند. این بدان معنی است که می توانید از آن برای ارتباطات نیز استفاده کنید. می‌توانید بعد از اینکه بچه‌هایتان از سر کار به خانه برگشتند، با آنها تماس بگیرید، با اجازه دادن به آنها برای شنیدن صدای شما، او را آرام کنید، یا حتی مزاحمان و سارقان را از خانه دور کنید.

دستیار های هوشمند

دستیارهای هوشمند دستگاه های مفیدی هستند که می توانند به برنامه ریزی فعالیت های روزانه ما کمک کنند. اخیراً بیشترین استفاده از هوش مصنوعی در خانه ها به صورت دستیارهای هوشمند مانند الکسا، سیری و دستیار گوگل است. این دستیارها دستورات صوتی را می گیرند و آنها را به عمل تبدیل می کنند. می‌توانید از آن‌ها برای تماس با یک دوست، اضافه کردن آیتم‌ها به لیست خرید، دریافت پاسخ به برخی سؤالات، یافتن اطلاعات مورد نیاز و غیره استفاده کنید. این وسایل می توانند در زندگی روزمره به ما کمک زیادی کنند.

لوازم آشپزخانه هوشمند

عملا هیچ وسیله ای در آشپزخانه شما وجود ندارد که روز به روز هوشمندتر نشود. قهوه ساز، فر، سرخ کن یا یخچال می تواند دارای ویژگی های هوشمند باشد. قهوه‌ساز می‌تواند یاد بگیرد که هر روز صبح برنامه‌ریزی کند و به شما خوشامد بگوید. یخچال می تواند مقدار غذا را کنترل کند و حتی مقداری برای شما سفارش دهد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از موادی که در یخچال خود دارید، وعده های غذایی را تهیه کنید. این یک ویژگی مفید برای زمانی است که شما ایده ای ندارید.

ترموستات های هوشمند

یک ترموستات هوشمند می تواند به شما در صرفه جویی در منابع کمک و دمای خانه را دلپذیرتر کند. این دستگاه‌ها اطمینان می‌دهند که دمای خانه شما همیشه مناسب است، زیرا می‌توانید ترموستات را طوری برنامه‌ریزی کنید که دما را برای خانواده‌تان ثابت و راحت نگه دارد. همچنین می توانید آن را از راه دور از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید. ترموستات‌های هوشمند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند و می‌توانید زمان روشن یا خاموش شدن گرمایش را تنظیم کنید تا زمانی که هیچ‌کس در خانه نیست، گرمای غیرضروری نداشته باشید. علاوه بر این، این دستگاه ها می توانند زمان افزایش یا کاهش دما را تشخیص دهند.

دوشاخه های هوشمند

دوشاخه های هوشمند به شما این امکان را می دهند که تقریباً هر دستگاه الکترونیکی و دستگاه متصل به آن را از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند خود کنترل کنید. اگر مطمئن نیستید که اجاق گاز را خاموش کرده اید، اتو را از برق کشیده اید یا دیگر وسایل برقی را از برق جدا کرده اید، دوشاخه های هوشمند بسیار مفید هستند. می توانید به سرعت این پورت ها را خاموش کنید. حتی می‌توانید از دوشاخه‌های هوشمند برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها در تعطیلات استفاده کنید تا این احساس را ایجاد کنید که شخصی در خانه است.

ربات جاروبرقی

جاروبرقی های مدرن به شکل ربات هستند و از هوش مصنوعی برای تمیز کردن اتاق ها و مناطق بزرگ، شناسایی موانع و یافتن موثرترین راه ها برای تمیز کردن استفاده می کنند و به صرفه جویی در وقت و تلاش خانم خانه دار کمک می کنند.

قفل های هوشمند

قفل‌های هوشمند خانه شما را ایمن‌تر می‌کنند و بسیار عالی هستند زیرا به شما اطلاع می‌دهند که بچه‌هایتان از مدرسه برگشته یا کسی وارد خانه شما شده است. همچنین متوجه خواهید شد که آیا یک غریبه در حالی که شما در خانه نیستید می خواهد وارد شود. این قفل ها با استفاده از یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند شما با شما ارتباط برقرار می کنند. حتی برخی از قفل ها از GPS برای تشخیص اینکه شما به خانه نزدیک می شوید استفاده می کنند و در را برای شما باز می کنند. این یک ویژگی فوق‌العاده مفید برای وقتی است که دست شما پر است و نمی‌توانید جیب‌هایتان را برای پیدا کردن کلید بگردید.

ارسال نظر