شناسه خبر : 29768

فعالان صنعت لوازم خانگی رتبه بندی می شوند

فعالان صنعت لوازم خانگی رتبه بندی  می شوند

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌ خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه به‌دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم، گفت: باید مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، «محسن شکراللهی» افزود: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید بازارسازی، نفوذ در بازارها و ثبات در بازارهای منطقه را سرلوحه قرار داده و مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم و به‌ویژه مزیت‌های ایران در ارتباط با بازارهای منطقه باید ارتقا یابد.

شکرالهی تاکید کرد: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و از این محصولات و برندهای معتبر حمایت می کنند.

وی اضافه‌کرد: بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوارهای ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش و تشویق برندهای معتبر، محصولات شرکت هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می دهند را شناسایی کرده و و با رتبه بندی فعالان صنعت و نشان های مطرح در صنعت لوازم خانگی، بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

این مسوول وزارت صمت گفت: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت لوازم خانگی در تولید انواع محصولات، نیازمند هم افزایی بخش‌های مختلف وزارتخانه به‌منظور تامین به‌هنگام و مناسب مواد اولیه و البته تسهیل در تامین مالی برخی از واحدها برای توسعه خطوط جدید و ماشین آلات هستیم.

وی تاکید کرد: امروز بیش از پیش نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش قطعه سازی، طراحی های صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم.

شکراللهی ادامه‌داد: یکی از موفقیت های صنعت لوازم خانگی در کشور در سال های اخیر عرضه محصولات اقتصادی برای مصرف کننده است.

وی بیان‌داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت در چرخه یادگیری هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت کند و این مهم نیازمند گفت‌وگوی بیشتر و اتخاذ رویکرد همکاری های مشترک و ارتقای دانش فنی است.مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت درباره صادرات به کشورهای منطقه، گفت:

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت درباره انتشار خبری مبنی بر خرید جهیزیه ایرانی با ۵۰ میلیون تومان، گفت: منظور از تهیه جهیزیه ۵۰ میلیون تومانی، خرید کالای اصلی بود و در واقع معطوف به سه قلم کالای یخچال‌فریزر، لباسشویی و تلویزیون آن هم با تاکید بر سطح محصولات اقتصادی است.

ارسال نظر