شناسه خبر : 22572

ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا

شاید شماهم از آن دسته افرادی باشید که تمایل دارید تا برای کار و زندگی به کانادا بروید، اما با کمی جستجو از این امر ناامید شده اید. متاسفانه بسیاری از کشورها برای پذیرفتن مهاجرین قوانین سفت و سختی را در‌نظر گرفته اند. اما می توان از طریق برخی از راه های قانونی این قوانین را ساده تر کرد، یکی از این راه ها دریافت ویزای کار کانادا است. برای این که بدانید چطور در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای کاری کانادا بگیرید، با ما همراه باشید.

بدون شک همه کشورها از پذیرفتن استعداد و مهارت های افراد استقبال می‌کنند و همواره به دنبال آن هستند تا افرادی ماهر، سخت کوش و با استعداد را به خود جذب کنند. یکی از کشورهایی که به لطف جمعیت کم و منابع نسبتا زیاد، همواره از مهاجرانی با این شرایط استقبال کرده کاناداست. کانادا به عنوان یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین کشورهای آمریکای شمالی، در صنایع مختلفی در جهان پیشتاز است. وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی مردم این کشور، نسبت به بیشتر کشور های جهان مناسب‌ است و به همین دلیل مقصد بسیاری از مهاجران محسوب می‌شود.

دولت کانادا افرادی که دارای مهارت های خاصی هستند را هدف قرار داده و در قبال این افراد قوانین مهاجرت را ساده تر می کند. برای این که شما نیز بتوانید یکی از این افراد باشید، باید سعی کنید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید.

ویزای کاری کانادا چیست

همانطور که گفتیم، کانادا یک کشور غنی با وضعیت اقتصادی بسیار مناسب است. اما کانادا با یک مشکل بزرگ رو به روست و آن هم کمبود نیروی کار ماهر است. این کشور با این که از نظر مساحت دومین کشور جهان محسوب می شود، تنها 38 میلیون نفر جمعیت دارد و از این بین بسیاری از افراد، دوره میانسالی و یا سالمندی خود را طی می کنند. این کشور برای داشتن یک سیستم اقتصادی پویا و رو به رشد، اقدام به عرضه ویزای کاری کرده است تا بتواند از این راه نیروی کار خود را تامین کند. ویزای کاری به افرادی که مهارت ، استعداد و سابقه کار کافی و مناسب در زمینه های مورد توجه دولت کانادا را دارند . ویزای کار این امکان را می‌دهد تا بتوانند در این کشور اقامت داشته و مشغول به کار شوند. برای اخذ این ویزا باید امتیاز های خاصی داشت که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد .

چطور ویزای کاری کانادا را دریافت کنیم

برای گرفتن ویزای کاری کانادا امتیاز هایی هستند که با داشتن هریک از آن‌ها، یک قدم دیگر به گرفتن ویزا نزدیک ‌تر خواهید شد. امتیازاتی مانند سابقه کار، مدرک تحصیلی مرتبط ، مهارت در زبان انگلیسی و..‌.

دقت داشته باشید تمامی امتیازاتی که برای خود ثبت می کنید حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و اگر در هر مرحله‌ای ثابت شود که دارای آن امتیاز نیستید حتما بر اساس قانون با شما برخورد خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کانادا شامل موارد زیر می ‌باشد:

  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه
  • داشتن یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر(شهروند و یا مقیم کانادا، دارای مجوز صدور درخواست استخدام برای افراد خارجی)
  • داشتن سابقه کاری، مهارت و تجربه
  • ارسال درخواست دریافت ویزای کاری به اداره مهاجرت کانادا
  • photo_2022-04-18_05-12-25

  • اسکیل ورکر کانادا

    کشور کانادا برای امتیاز بندی نیروی کار ماهر، سیستمی به اسم اسکیل ورکر را به وجود آورده است. در این سیستم امتیاز های شخص متقاضی بررسی می شود و در صورتی که بتواند نمره 67 از 100 دریافت کند، نیروی کار ماهر حساب شده و به مرحله مقایسه با سایر متقاضیان می‌رسد. آیتم هایی که در این سیستم امتیاز حساب می‌شوند عبارت‌اند از:

  • مدرک تحصیلی لیسانس به بالا(مدرک باید در لیست رشته های تحصیلی مورد نیاز کانادا باشد)
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی
  • مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا
  • سن کمتر از 40 سال
  • سیستم اسکیل ورکر بسیار دقیق طراحی شده و آیتم های شمارا با نهایت دقت بررسی خواهد کرد. اگر بتوانید در این بخش حداقل 67 امتیاز کسب کنید می‌توانید برای دریافت ویزای کاری کانادا امیدوارتر باشید.

    راه های دیگری نیز برای دریافت ویزای کاری وجود دارند که در ادامه آن‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

    برنامه کوتاه مدت

    دولت کانادا به کارفرمایان این کشور، این مجوز را داده تا برای رفع نیازهای خود، بتوانند افراد خارجی را نیز به استخدام درآورند. این استخدام ممکن است موقتی و پروژه ای بوده و یا دائمی باشد. در این سیستم، شما باید یک پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید(بسیاری از افراد با ارسال رزومه خود و نشان دادن استعداد ها و توانایی ها به شرکت های کانادایی، از این طریق ویزای کاری دریافت می‌کنند). در ابتدا کارفرمایی که مجوز استخدام نیروی کار خارجی را دارد، باید مجوز استخدام را به متقاضی ارائه کند. سپس متقاضی باید برای دریافت اجازه کار و ویزای کاری اقدام کند.

    اکسپرس اینتری کانادا

    این سیستم، درست مانند سیستم اسکیل ورکر دارای یک نظام امتیاز بندی است که متقاضیان را بر اساس آن دسته بندی می‌کند. در این سیستم آیتم هایی وجود دارد که متقاضی در صورت داشتن آن‌ها می‌تواند هرچه سریعتر ویزای کاری خود را دریافت کند.

    آیتم های سیستم اکسپرس انتری یا ورود سریع عبارت‌اند از سن، مهارت زیان، داشتن پیشنهاد شغلی، سطح تحصیلات و ملیت.

    مدت زمان صدور ویزای کار کانادا

    مسلما به دلیل حجم نسبتا بالای درخواست ویزای کاری کانادا، نمیتوان زمان دقیقی را برای طی شدن مراحل دریافت ویزا بیان کرد. اما به طور کلی، اگر تمامی مدارک شما کامل و درست باشد و در هیچکدام از مراحل فوق مشکلی پیش نیاید، ممکن است بین 150 تا 250 روز طول بکشد تا ویزای کاری برای شما صادر شود. البته ممکن است این زمان متغیر باشد .

  •  

     

     

    photo_2022-04-18_05-12-28

     

     

    راه های دریافت ویزای کاری کانادا

    مسلما مراحل دریافت ویزا، برای افرادی که در این زمینه تجربه کافی ندارند کاری بسیار دشوار خواهد بود. درصورتی که حتی در یکی از مراحل دریافت ویزا مشکلی به‌وجود بیاید، ممکن است ویزایی برای شما صادر نشده و یا حتی محرومیت هایی نیز برای شما اعمال شود. کارشناسان ما می‌توانند در زمینه دریافت ویزای کاری کانادا در تمامی مراحل کنار شما باشند و در این زمینه به شما مشاوره دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

    همچنین بخوانید : قیمت دلار کانادا در صرافی

 

ارسال نظر