شناسه خبر : 51440

اختصاصی چابک آنلاین ؛

درآمد عملیاتی آلومینای ایران در مرز ۴ هزار میلیارد تومان

درآمد عملیاتی آلومینای ایران در مرز 4 هزار میلیارد تومان

درآمد عملیاتی شرکت آلومینای ایران در ۶ ماهه نخست سال گذشته به حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی ۶ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۱ این شرکت یک هزار میلیارد تومان رشد کرد.

شمش آلومینیوم که به مقدار ۱۸.۰۸۶ تن ، به مبلغ 1839 میلیارد تومان به فروش رسید، بیشترین سهم درآمد عملیاتی این شرکت را تشکیل می دهد.

پودر آلومینا مقدار ۷۲.۹۰۰ تن به مبلغ 1413 میلیارد تومان فروش قرار دارد و هیدرات، به مقدار۱۰.۸۹۹ و به مبلغ 215 میلیارد تومان فروش در رتبه های بعدی قرار دارند.

فروش پودر آلومینا و هیدرات براساس نرخ های بورس کالای ایران است و افزایش مبلغ فروش محصولات تولیدی نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش نرخ فروش و کاهش مقدار فروش پودر آلومینا ناشی از مصرف پودر آلومینا در کارخانه شمش شرکت بوده است.

این شرکت از فروش صادراتی شمش آلومینیوم به مقدار ۱.۶۷۳ تن ،مبلغ 148 میلیارد تومان کسب کرد.

فروش صادراتی شامل فروش 599 تن به مبلغ 54 میلیارد تومان معادل 1.285.120 دلار به شرکت BEJING چین و فروش 1.074 تن به مبلغ 94 میلیارد تومان معادل 2.287.217 دلار به شرکت آلومینیوم المهدی به صورت تهاتر در مقابل دیافت مواد اولیه است.

photo_2024-05-29_22-41-24

این شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ به عنوان شرکت سهامی خاص تأسیس شد.

سهام این شرکت از سال ۱۳۹۹ از طریق سازمان بورس اوراق بهادار به صورت عرضه اولیه سهام منتشر شد.

این شرکت فعالیت خود را در سال گذشته با ۲۰۴۸ نفر ادامه داد.

سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ به رقم ۶۴۵ میلیارد تومان رسیدکه نسبت به سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان افزایش داشت.

دارایی های ثابت مشهود شامل ساختمان و تاسیسات، ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه، اثاثه و منصوبات، ابزار الات تا ارزش 109.۸۹۰.۷۳۲ میلیون ریال در مقابل خطرات ناشی از حریق، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار است.

موجودی قطعات، لوازم یدکی، موجودی مواد اولیه و کمکی، سوختی و محصول تا مبلغ ۲.۴۰۵.۰۰۰میلیون ریال در مقابل خطرات ناشی از زلزله و آتش سوزی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

سایر موجودی ها شامل کالای خریداری شده برای فروش، کالای در جریان ساخت و مواد اولیه(موجودی های سنگ بوکسیت و سنگ اهک خردایش نشده) که آسیب پذیر نیستند، فاقد پوشش بیمه ای هستند.

سرمایه این شرکت در سال گذشته به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

  • منوچهر

    افزایش درآمدها کاش به نفع کارگران کارخانه ها تموم شه

  • عمویی

    جالب که شرکت های دولتی هم صورت های مالی خودشون و منتشر کردند.

ارسال نظر