شناسه خبر : 50887

اختصاصی چابک آنلاین؛

استمرار دربالندگی صنعت سیمان نیازمند ارائه مشوق های صادراتی است

استمرار دربالندگی صنعت سیمان نیازمند ارائه مشوق های صادراتی است

مدیر عامل شرکت سیمان تهران گفت: صنعت سیمان، صنعتی بومی بوده که مواد اولیه آن درداخل کشور وجود دارد و با بهره گیری از نیروهای متخصص علاوه بر رفع نیاز داخلی، در زمینه خدمات مهندسی نیز به سایر کشورها کمک رسانی می کند.

چابک آنلاین، شمیم نادری، علی اصغر گرشاسبی در گفتگو با چابک آنلاین، درباره ورود سیمان به بورس کالا، گفت: بورس کالا بستری شفاف را برای صنعت سیمان رقم زد،زیرا شرایط عادلانه خرید با قیمت مناسب تر را برای مصرف کننده نهایی فراهم کرد.

وی، اظهار داشت: سال گذشته به علت کاهش محدودیت های انرژی، با تولید 71 میلیون تنی سیمان و 76 میلیون تن کلینکر، رشد 12 تولید درصدی سیمان و 5 درصدی کلینکر رقم خورد.

مدیر عامل شرکت سیمان تهران، گفت: اعمال سیاست در پایین نگه داشتن قیمت سیمان سبب شده که صنعت سیمان نتواند به خوبی به تجهیزات و تکنولوژی های روز مجهز شود و یا تعمیرات اساسی رابه موقع انجام دهد.

وی اذعان داشت:صنعت سیمان کشور به بالندگی رسیده اما برای مساعد نگه داشتن شرایط خود با توجه به اینکه رقبایی جدی در منطقه دارد، نیاز است که دولت با تامین زیر ساخت های انرژی، رفع عوارض وارائه مشوق های صادراتی رونق بیشتر این صنعت را فراهم کند.

مدیر عامل شرکت سیمان تهران ادامه داد: در سالیان گذشته صادرات با معافیت مالیاتی و ارائه مشوق های صادراتی همراه بود، اما با وضع عوارض صادراتی،با توجه به نیاز 65 میلیون تنی کشور،20 میلیون تن از ظرفیت 90میلیون تنی کشور خالی می ماند.

 

ارسال نظر