شناسه خبر : 50790

اختصاصی چابک آنلاین؛

درو پنجره های تولیدی به این کشورها صادر می شوند

درو پنجره های تولیدی به این کشورها صادر می شوند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پروفیل UPVC درب و پنجره ایران، بیان کرد: در کشور، برای تولید درب و پنجره استانداردهای خاصی رعایت می‌شود و انجمن تخصصی پروفیل و درب و پنجره UPVC نیز استانداردی به نام ۱۲۲۰۰۹۱و ۱۲۲۰۰۹۱A را تعریف کرده که از طریق سازمان ملی استاندارد ایران به صورت اجباری اجرا می‌شود.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، حسین طوسی در گفتگو با چابک آنلاین،گفت: هر کسی که در ایران فعالیت تولیدی دارد و پروفیل‌های UPVC تولید می‌کند، باید گواهینامه‌ معتبر این استاندارد را داشته باشد.

وی،اظهار کرد: سازمان‌هایی مانند سازمان ملی استانداردبازرسی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را انجام می‌دهند که این بازرسی‌ها شامل نمونه‌برداری و انجام تست‌های مورد نیاز برای رعایت استانداردها انجام می‌شود و در صورت عدم رعایت الزامات استانداردها، تولید آن کالا ممکن است متوقف شود.

وی، اذعان کرد: صنعت درب و پنجره در ایران، با چالش‌هایی مواجه بوده که وجود بنگاه‌های تولیدی زیر پله و بدون مجوز یکی از این چالش ها است  که پروفیل‌های UPVC نامرغوب و بی‌کیفیت تولید می‌کنند و با قیمت‌های ارزان‌تر به بازار عرضه می‌کنند و ادامه داد که این موضوع باعث خرابی، تغییر شکل، تغییر رنگ پنجره ها و در نهایت نارضایتی مشتریان می‌شود.

طوسی،درمورد نحوه صادرات در این صنعت، گفت: پنجره به صورت کالای سفارشی تولید شده ودر ابعادی که مربوط به نقشه های ساختمانی و یا برای یک ساختمان‌ به صورت شکل های مختلف طراحی می شود و به صورت انبوه صادر یا وارد نمی‌شود.

وی،بیان کرد: اما پروفیل‌های مورد استفاده در تولید پنجره و در که به صورت شاخه‌ای هستند، ممکن است صادر و وارد شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پروفیل UPVCدرب و پنجره ایران، ادامه داد: در شرایط فعلی  صادرات به کشورهای همسایه مثل افغانستان، عراق و سوریه به صورت محدود انجام می شود.

طوسی، گفت: برای بهبود کیفیت و عملکرد در صنعت در و پنجره، اقدامات متعددی انجام شده است.

وی، بیان کرد: در زمینه کیفیت، تلاش‌های زیادی برای ارتقای کیفیت محصولات  برای رسیدن به استانداردهای جهانی انجام شده که این اقدامات به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی کرده است.

وی، اظهار کرد: بانک‌ها در حوزه صنعت در و پنجره تسهیلاتی ارائه کرده‌اند که به  تامین  تجهیزات و ماشین‌آلات این صنعت محدود شده و  با توجه به تعداد زیاد واحدهای تولیدی و ظرفیت بیش از حد تولید، بانک‌ها معمولا تسهیلات برای این تجهیزات و ماشین‌آلات را محدود کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پروفیل UPVCدرب و پنجره ایران، اذعان کرد: در حال حاضر، تسهیلات بانکی برای این صنعت به صورت محدود و معمولاً در قالب تسهیلات اعتباری برای خرید مواد اولیه ارائه می‌شود.

وی، گفت: واحدهای تولیدی بر اساس نیاز و مراودات بانکی خود، توافقاتی با بانک‌ها برای ایجاد خط اعتباری برای تامین مواد اولیه خود انجام می‌دهند که  این خطوط اعتباری به واحدهای تولیدی این امکان را می‌دهد که مواد اولیه خود را از منابع مختلف، از جمله بورس، تهیه کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پروفیل UPVCدرب و پنجره ایران، بیان کرد: برای افرادی که قصد دارند درب و پنجره‌ های upvc استفاده کنند، بسیار حیاتی است که از محصولات موسسات معتبر و دارای مجوز صنعتی، پروانه بهره‌برداری و گواهینامه استاندارد اجباری استفاده کنند که این  امر به جلوگیری از خرید کالاهای بی کیفیت و ایجاد نارضایتی برای مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

 

ارسال نظر