شناسه خبر : 51898

افزایش ۳ برابری واردات رینگ‌های پرمصرف / نحوه قیمت گذاری تغییر لاستیک تغییر کرد

 افزایش ۳ برابری واردات رینگ‌های پرمصرف / نحوه قیمت گذاری تغییر لاستیک تغییر کرد

علیرضا شاه میرزایی گفت: با تصمیم معاونت تخصصی واردات لاستیک تسهیل شد و واردات رینگ‌های پرمصرف تا ۳ برابر افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا شاه میرزایی در نشست خبری درباره وضعیت عرضه و توزیع لاستیک، اظهار کرد: سال گذشته در عرضه و توزیع برخی رینگ‌های لاستیک مشکلاتی وجود داشت، اما با تصمیم معاونت تخصصی واردات لاستیک تسهیل شد و واردات رینگ‌های پرمصرف تا ۳ برابر افزایش یافت.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت درباره قیمت لاستیک خودرو نیز گفت: لاستیک خودرو دارای قیمت مصوب است. تا چند ماه پیش قیمت‌ها بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شد و قیمت سایز های مختلف خودرو به یک نسبت افزایش می‌یافت که این موضوع مشکلاتی را برای تولید سایز های کوچکتر ایجاد کرده بود. ‌ بنابراین برای حل مشکل تولید بر اساس تصمیم قائم مقام وزیر در جهت تعادل بخشی برای تولید رینگ‌های مختلف لاستیک، نحوه قیمت گذاری تغییر کرد و در نتیجه اکنون شاهد هستیم که وضعیت تولید تغییر کرده و تولید لاستیک با سایزهای کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است.

این مقام مسئول در ادامه درباره سامانه‌های مختلف برای ثبت نام و خرید لاستیک اظهار کرد: لاستیک مشمول کالای قاچاق است. بنابراین در خصوص ثبت در سامانه برای خرید و فروش الزاماتی وجود دارد. البته مشکلاتی در سامانه وجود دارد که باید حل شود.

ارسال نظر