شناسه خبر : 29390

کاهش ۹.۵ درصدی فروش خودروهای سواری چین

کاهش ۹.۵ درصدی فروش خودروهای سواری چین

یک نهاد صنعتی اعلام کرد که فروش خودروهای سواری چین برای اولین‌بار در شش ماه گذشته در ماه نوامبر کاهش یافت و انتظار می‌رود در سال آینده ثابت بماند زیرا تقاضا حتی با کاهش قوانین سختگیرانه کووید سریع‌تر از حد انتظار ضعیف می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودرو در ماه گذشته با ۹.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱.۶۷ میلیون دستگاه رسید که اولین کاهش از ماه می است.

بسیاری از شهرهای بزرگ چین ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، نوعی قرنطینه را اعمال کردند و دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین در یک نشست آنلاین گفت: فروش نوامبر بسیار بدتر از انتظارات قبلی بود.

تحلیلگران بر این باورند که بهبود فعالیت‌های اقتصادی مدتی طول می‌کشد. این انجمن گفت که انتظار دارد فروش خودروهای سواری در سال آینده به ۲۰.۶ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ ثابت است.

تحلیلگران انتظار دارند که فروش خرده‌فروشی خودروهای سواری در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، در سال آینده به دلیل پایان یافتن کاهش مالیات خرید، ۶ درصد کاهش یابد.

چشم انداز فروش حتی با کاهش محدودیت‌های کووید، همچنان ضعیف است زیرا خودروسازان با افزایش موجودی وسایل نقلیه فروخته نشده مقابله می‌کنند.

مردم چین پس از دو سال مقابله با کووید، شاهد کاهش ثروت و قدرت مصرف خود بوده‌اند و افزود که با وجود کاهش اقدامات ویروس، هیچ جهشی ناگهانی در فروش خودرو در دسامبر پیش‌بینی نمی‌شود و یکی از پیشنهادات انجمن، تمدید کاهش مالیات بر خرید خودروهای کوچک است که تا حداقل ژوئن تمدید می‌شود تا از رکود تقاضا جلوگیری شود.

 مسئولان صنعت خودرو انتظار داشتند که مصرف‌کنندگان در پایان سال و قبل از پایان یارانه‌های دولتی و کاهش مالیات خرید عجله کنند اما این مشوق‌ها در افزایش فروش خودرو در ماه‌های اخیر کمک چندانی نکرد زیرا بسیاری از محدودیت‌های کووید همچنان پابرجا بودند.

 

ارسال نظر