شناسه خبر : 30394

احساس شادی و مثبت اندیشی در نوجوانی و سلامت بهتر در بزرگسالی

احساس شادی و مثبت اندیشی در نوجوانی و سلامت بهتر در بزرگسالی

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که جنبه‌های روان‌شناختی سلامت روانی، مانند خوش‌بینی و شادی، ممکن است از عوامل مهم قابل اصلاح مرتبط با سلامت قلب و عروق در طول زمان باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مطالعات کنونی نشان می‌دهند نوجوانانی که احساس خوش‌بینی، شادی، عزت نفس، و محبت داشتند، در مقایسه با نوجوانانی که از این دارایی‌های روان‌شناختی مثبت کمتر برخوردار بودند، به احتمال زیاد در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ سالگی خود سلامت متابولیک قلبی خوبی داشتند.

محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند داده‌های مطالعه طولی ملی سلامت نوجوانان را بررسی کردند که در آن نزدیک به ۳۵۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی در ایالات متحده (میانگین سن ۱۶ سال) در سال ۱۹۹۴ ثبت‌نام کردند و بیش از دو دهه دنبال شدند. محققان به صورت دوره‌ای داده‌هایی را در مورد سلامت و رفاه شرکت‌کنندگان جمع‌آوری کردند که آخرین موج جمع‌آوری داده‌ها در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد، زمانی که میانگین سنی آنها ۳۸ سال بود.

محققان با استفاده از پاسخ‌های نظرسنجی اولیه از زمانی که شرکت‌کنندگان نوجوان بودند، پنج ویژگی سلامت روان مرتبط با نتایج بهتر سلامت قلبی متابولیک را شناسایی کردند: خوش‌بینی، شادی، عزت نفس، احساس تعلق و احساس دوست داشتن.

برای بررسی سلامت قلبی متابولیک در این مطالعه، محققان اقدامات بهداشتی را برای هفت عامل خطر بیماری قلبی عروقی و متابولیک جمع آوری شده در طول بازدید از کلینیک زمانی که شرکت کنندگان در اواخر دهه ۲۰ و ۳۰ عمر خود بودند، بررسی کردند. عوامل شامل کلسترول خوب HDL، کلسترول غیر HDL -- محاسبه شده به عنوان کلسترول کل منهای کلسترول HDL، فشار خون سیستولیک (عدد بالا)، فشار خون دیاستولیک (عدد پایین)، هموگلوبین A۱c، اندازه گیری قند خون، پروتئین واکنشی C، و شاخص توده بدنی یا BMI، بود.

نتایج نشان داد نوجوانان با چهار تا پنج مورد بهداشت روانی مثبت ۶۹ ٪ بیشتر از سلامت قلب و عروق خوب در بزرگسالی روبرو بودند.

«فرح قریشی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که سرمایه گذاری‌های اولیه بر سلامت روان نوجوانان ممکن است یک مرز جدید مهم در پیشرفت سلامت قلبی سنجی در بزرگسالی باشد.»

ارسال نظر