شناسه خبر : 29954

نرخ امید به زندگی آمریکایی‌هابه ۷۶.۴ سال در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت

نرخ امید به زندگی آمریکایی‌هابه ۷۶.۴ سال در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت

براساس داده های نهایی در مورد میزان مرگ و میر در طول دوره پاندمی، نرخ طول عمر مورد انتظار آمریکایی ها در سال ۲۰۲۱ دچار اُفت بزرگ دیگری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، در حالی که در سال ۲۰۱۹، متوسط نرخ امید به زندگی آمریکایی‌ها ۷۸.۸ سال بود، براساس داده‌های منتشر شده اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، امید به زندگی به ۷۷ سال در سال ۲۰۲۰ و سپس به ۷۶.۴ سال در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

این آژانس خاطرنشان کرد: «این رقم کوتاه‌ترین نرخ امید به زندگی ایالات متحده از سال ۱۹۹۶ است.»

محققان معتقدند تلفات ناشی از کووید ۱۹ که تاکنون بیش از ۱.۱ میلیون آمریکایی را کشته است، تا حد زیادی مقصر این کاهش است. اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گزارش می‌دهد که اووردوز کُشنده ناشی از داروهای غیرقانونی مانند فنتانیل نیز در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافته است.

به گفته محققان، میزان مرگ و میر برای کل جمعیت ایالات متحده ۵.۳ ٪ افزایش یافته است و از ۸۳۵.۴ مورد مرگ به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ به ۸۷۹.۷ مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

زنان هنوز هم امید به زندگی بیشتری نسبت به مردان دارند: در سال ۲۰۲۱، متوسط نرخ امید به زندگی در زنان ۷۹.۳ سال و برای مردان ۷۳.۵ بود.

طبق این گزارش، بیماری قلبی در سال ۲۰۲۱ عامل اصلی مرگ در بین آمریکایی‌ها بوده است (حدود ۱۷۴ کشته برای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر)، و بعد از آن، سرطان (حدود ۱۴۷ کشته در هر ۱۰۰۰۰۰) و کووید ۱۹ (حدود ۱۰۴ کشته در هر ۱۰۰۰۰۰) قرار دارد.

به ترتیب، ۱۰ علت اصلی مرگ و میر عبارت بودند از صدمات غیرعمدی، سکته مغزی، بیماری انسداد مزمن ریوی و سایر بیماری‌های مزمن تنفسی، بیماری آلزایمر، دیابت، بیماری کبد و بیماری کلیوی.

ارسال نظر