شناسه خبر : 28105

افراد HIV در معرض ابتلا به شدیدترین نوع آبله میمونی

افراد HIV در معرض ابتلا به شدیدترین نوع آبله میمونی

گزارش جدید نشان می دهد بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف، به ویژه آنهایی که مبتلا به HIV هستند، به شدت تحت تأثیر ویروس آبله میمون قرار می گیرند.

به گزارش چابک آنلاین، محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده دریافتند حتی پس از مصرف داروهای ضد ویروسی برای آبله میمون، افراد مبتلا به HIV درمان نشده بیشتر در بیمارستان بستری می‌شوند.

در این گزارش، محققان ۵۷ بیمار تحت درمان بین اواسط آگوست تا ۱۰ اکتبر مورد بررسی قرار دادند.

همه بیماران ضایعات شدید ناشی از ویروس داشتند، از جمله ۳۹ نفر که ضایعاتی را در نواحی چشم، دهان و سایر غشاهای مخاطی تجربه کردند.

به گفته محققان، در حالی که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از بیماران آبله میمون در بیمارستان بستری می‌شوند، افراد مبتلا به HIV بیشتر در بیمارستان بستری می‌شوند.

این ویروس معمولاً مردانی را که در شیوع کنونی با مردان رابطه جنسی دارند، تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی در مواردی که شدید نیست، ضایعات دردناکی ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به HIV و رنگین پوستان سهم نامتناسبی از بیماران را تشکیل می‌دهند. بر اساس بررسی ۲۰۰۰ مورد در تابستان امسال، حدود ۳۸ درصد موارد آبله میمون در افراد مبتلا به HIV بوده اند.

پزشکان باید در تمام بیماران فعال جنسی که مشکوک به آبله میمون هستند، آزمایش HIV را انجام دهند.

«آنو هازرا»، مدیر پزشکی هووارد براون هلث در شیکاگو، می‌گوید: «بیمارانی که برای HIV خود تحت درمان قرار می‌گیرند، به نظر نمی‌رسد با افزایش خطر ابتلاء به آبله میمون روبرو باشند.»

 

ارسال نظر