شناسه خبر : 26882

آبله میمونی موجب بروز التهاب مغزی می شود

آبله میمونی  موجب بروز التهاب مغزی می شود

یک بررسی جدید نشان می دهد که در موارد نادر، آبله میمون ممکن است عوارض عصبی جدی از جمله تشنج و التهاب مغز را ایجاد کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، این یافته بر اساس نگاهی به ۱۹ مطالعه انجام شده در ایالات متحده، بریتانیا و سراسر آفریقا است.

تلاش‌های تحقیقاتی نشان داد که بیماران مبتلا به آبله میمون با خطر ۲ تا ۳ درصدی تشنج، تورم مغزی جدی (آنسفالیت) و یا سردرگمی ذهنی مواجه هستند.

«جاناتان راجرز»، نویسنده این مطالعه در دانشگاه کالج لندن در بریتانیا، گفت: «آبله میمون معمولاً به عنوان یک بیماری پوستی در نظر گرفته می‌شود.»

وی افزود: «اما از آنجائیکه عفونت‌های ویروسی با عوارض عصبی جدی همراه است. ما می‌خواستیم بفهمیم که آیا چیزی مشابه در آبله میمون وجود دارد یا خیر.»

راجرز گفت: «به نظر می‌رسد پاسخ مثبت باشد، نتیجه‌ای که می‌تواند نگران کننده باشد.»

این مطالعات در مجموع شامل بیش از ۱۵۰۰ بیمار بود که بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنها عفونت تأیید شده آبله میمون داشتند.

این تیم تشخیص داد که افسردگی و اضطراب، مانند دردهای عضلانی، خستگی و سردرد، از علائم رایج در میان بیماران آبله میمون هستند.

از نظر علائم نادرتر، نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که همه مطالعات مورد بررسی داده‌هایی در مورد انواع عوارض عصبی نداشتند. اما با ادغام داده‌ها، تیم در نهایت خطر تشنج را ۲.۷ درصد، خطر گیجی را ۲.۴ درصد و خطر ابتلاء به آنسفالیت ناتوان کننده را ۲ درصد تعیین کرد.

محققان خاطرنشان کردند اکثر بیمارانی که تورم مغزی را تجربه کردند در آن زمان در بیمارستان بستری شده بودند و از اینرو به شدت بیمار بودند.

ارسال نظر