شناسه خبر : 28670

تخصیص بیش از ۳.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی

تخصیص بیش از ۳.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی

بانک مرکزی اعلام‌کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه‌ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور همواره از اولویت‌های بانک مرکزی بوده است و در این بین کالاهای حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

در این راستا و به‌منظور مساعدت و تسریع در تامین اقلام مرتبط با بهداشت و سلامت جامعه، تفاهم‌نامه‌ای در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه امسال بین بانک مرکزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط امضا شد. بر این اساس بانک مرکزی متعهد به اختصاص و تامین ارز از محل منابع خود به کالاهای اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد که تاکنون از این محل برای ثبت سفارش‌های اعلامی وزارت بهداشت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز انجام شده است.

همچنین با توجه به حساسیت و فوریت تامین کالاهای حوزه بهداشت و درمان، تخصیص ارز از محل سامانه نیما نیز بدون وقفه انجام می‌شود که از این محل نیز تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار تخصیص ارز صورت گرفته است.

بانک مرکزی با لحاظ فوریت و ارجحیت در تامین ارز کالاهای حوزه بهداشت و درمان، درخواست‌های ارز ثبت شده توسط متقاضیان را در مدت ۲۴ ساعت در سامانه مربوطه تایید کرده و در مسیر همکاری مستمر خود با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره در تامین ارز کالاهای این حوزه و در نتیجه ایجاد امنیت و آرامش جامعه از این منظر، اهتمام ویژه معمول می‌دارد.

 

ارسال نظر