شناسه خبر : 25597

پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون

پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:از ابتدای امسال تاکنون وام فرزندآوری به مبلغ ۸ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان و همچنین وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صحابی گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن هم در بانک‌های مربوطه سرعت گرفته است بطوریکه که از نیمه خرداد (زمان ابلاغ دستورالعمل) تا امروز ۱۰ مرداد، تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده به بانک‌های مربوطه تشکیل شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر به میزان ۸۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان مقرر شده است.بانک مرکزی پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی را به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به سیستم بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.

 

 

ارسال نظر