شناسه خبر : 24382

دریافت وام اشتغال موجب قطع مستمری مددجویان بهزیستی نمی‌شود

دریافت وام اشتغال موجب قطع مستمری مددجویان بهزیستی نمی‌شود

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: مددجویانی که از بهزیستی وام اشتغال دریافت می کنند مستمری آنها قطع نمی شود و چرخه خدمات رسانی ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سلمان حسینی اظهارکرد: اخذ وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود و این سیاست به خاطر تشویق مددجویان جهت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید است که یکی از بهترین راه‌های توانمندسازی و کسب استقلال مالی و افزایش خودباوری است.

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر دفتر اشتغال بهزیستی استان زنجان از ابتدای سال اقدام به معرفی ۱۶۳ نفر جهت آموزش و فراگرفتن مهارت‌هایی، چون خیاطی، گلدوزی، میناکاری، کامپیوتر، مکانیک، قالیبافی و طراحی کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته نزدیک به ۹۷ نفر جهت دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
حسینی با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان، گفت: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولان جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوار‌های سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه‌های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکار‌های مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می‌توانند انجام دهند

ارسال نظر