شناسه خبر : 33785

افزایش فروش خودروها، نیسان را امیدوار کرد

افزایش فروش خودروها، نیسان را امیدوار کرد

شرکت خودروسازی نیسان سود امسال خود را با توجه به فروش قوی‌تر، بهتر از حد انتظار ۳۸ درصد افزایش داد که این موضوع چشم‌انداز بهتری برای خودروساز ژاپنی ایجاد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این پیش‌بینی رشد در حالی است که نیسان تلاش می‌کند تا آشفتگی خود را پس از سال‌ها بر اساس انتظارات رشد فروش تقریباً ۳۰ درصدی در آمریکای شمالی و اروپا تغییر دهد. البته در بازار کلیدی چین، خوش‌بینی کمتری داشت که تنها هشت درصد بود.

نیسان، مانند سایر خودروسازان جهانی، با توجه به عرضه خودروهای الکتریکی با فشار شدیدی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان مواجه است.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان موتورز در یک نشست خبری گفت: سرعت تغییرات در بازار چین بسیار بیشتر از انتظار نیسان است. او گفت که خودروساز باید ساختار انعطاف‌پذیرتری داشته باشد تا واکنش بهتری نشان دهد. اشوانی گوپتا، مدیر عملیاتی نیسان در این نشست گفت که نیسان باید طراحی، تولید و فروش خودرو در چین را سرعت دهد.

نیسان پیش‌بینی می‌کند که سود عملیاتی در سال مالی که ماه گذشته آغاز شد به ۵۲۰ میلیارد ین (۳.۸۵ میلیارد دلار) افزایش یابد، در حالی که نظرسنجی ۱۹ تحلیلگر میانگین سود ۳۹۶.۲۱ میلیارد ین پیش‌بینی شده بود. این همچنین یک جهش بزرگ از سود ۳۷۷ میلیارد ینی در سالی است که به تازگی به پایان رسیده است.

بر اساس گزارش ها، چشم‌انداز بهبود فروش به کمک انتظارات فروش ۲۹ درصدی خودروهای بیشتر در آمریکای شمالی و ۲۷ درصدی بیشتر در اروپاست. نیسان در چین انتظار دارد که حجم خودروها با هشت درصد افزایش به ۱.۱ میلیون دستگاه برسد.

 

ارسال نظر