شناسه خبر : 33583

نیسان از یک کانسپت جدید رونمایی کرد

نیسان از یک کانسپت جدید رونمایی کرد

شرکت نیسان در خلاق نمایشگاه شانگ‌های از یک کانسپت جدید رونمایی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در طراحی این کانسپت، نیسان سلیقه‌های مشتریان چینی را لحاظ کرده، به‌همین خاطر احتمالاً نسخه تولیدی آن در آینده نزدیک راهی این کشور خواهد شد.

این درحالی است که از نظر سایز و ابعاد، عملا بعید نیست که آریزون جایگزینی برقی برای نیسان پاترول تلقی شود، معروف‌ترین شاسی بلند نیسان که البته به سبب ابعاد و موتور‌های درون سوز قدرتمندش شهرت دارد و شاید برقی شدن، چندان با روحیه مشتریان آن سازگار نباشد.

نیسان آریزون کانسپتی از آینده

از نظر ابعاد، نیسان آریزون جثه‌ای مشابه با قشقایی دارد؛ اما با توجه به استفاده گسترده از حجم‌های اغراق‌آمیز، بزرگ‌تر از قشقایی دیده می‌شود. سبک طراحی این کانسپت طوری است که حس ماجراجویی و شرکت در تور‌های آفرودی را در بیننده تحریک می‌کند! اگر با دقت به تصاویر این کانسپت نگاه کنید، اثری از ستون B پیدا نخواهید کرد. با حذف این ستون، مهندسان نیسان لولای در‌های عقب را به ستون C منتقل کرده‌اند.

در نتیجه در‌های آریزون مثل محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می‌شوند. ریل‌های سقفی یکپارچه و چراغ‌های LED متعدد از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر تازه‌ترین مفهومی نیسان هستند. این چراغ‌ها هم در جلو و هم در عقب ساختاری سرتاسری دارند و الگویی هاشورمانند ایجاد کرده‌اند.

نیسان آریزون ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد. این ویژگی در کنار بهره‌مندی از رینگ‌های بزرگ و تایر‌های مخصوص آفرود، گویای آن است که مهندسان نیسان توجه ویژه‌ای به توانایی‌های خارج از جاده داشته‌اند.

طراحی داخلی بسیار مدرن

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین نیسان آریزون هم با فضایی مدرن و پیشرفته روبرو هستیم. این شاسی‌بلند مفهومی ظرفیت حمل ۵ سرنشین را دارد و داشبورد آن میزبان یک نمایشگر عریض در پشت فرمان است.

فرمان فرم آینده‌نگرانه‌ای دارد و چند دکمه لمسی روی آن به‌چشم می‌خورد. روی داشبورد آریزون هم چند دکمه لمسی برای کنترل امکانات و مدیریت سیستم اینفوتینمنت وجود دارد.

سقف نیسان آریزون ساختاری شیشه‌ای دارد. این شیشه به قابلیت مات‌شوندگی خودکار مجهز است و در روز‌های آفتابی می‌تواند از افزایش دمای کابین یا اذیت شدن سرنشینان جلوگیری کند. مثل شمار زیادی از کانسپت‌های اخیر، آریزون نیز از یک دستیار اختصاصی بهره می‌برد.

این دستیار Eporo نام دارد و سرنشینان می‌توانند با آن درباره آب و هوا و مواردی از این دست تعامل کنند.

نورپردازی هوشمند کابین از دیگر ویژگی‌های پیشرفته نیسان آریزون است. این مفهومی توانایی شناسایی افراد حاضر در کابین را دارد و می‌تواند طبق تنظیمات دلخواه آنها، رنگ و حالت نورپردازی داخلی را انتخاب کند.

مشخصات فنی

کانسپت نیسان آریزون بر اساس پلتفرم CMF-EV توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید مدل‌های دیگری مثل نیسان آریا و رنو مگان E-Tech نیز بر مبنای این پلتفرم ساخته شده‌اند. در رابطه با مشخصات پیشرانه، ژاپنی‌ها حرفی به‌میان نیاورده‌اند.

اما پلتفرم مذکور با انواع پیشرانه‌های تک و دو موتوره سازگاری دارد. همچنین قوی‌ترین نسخه از آریا، دارای پیشرانه‌ای ۳۸۹ اسب بخاری است و یک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی انرژی آن را تأمین می‌کند. از این رو دور از انتظار نیست که آریزون هم دارای مشخصاتی مشابه باشد.

گفتنی است نیسان قصد دارد تا پایان این دهه ۲۷ مدل برقی‌شده جدید را وارد بازار کند؛ از این تعداد ۱۹ مدل به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز خواهند بود. شاید نسخه تولید انبوه آریزون یکی از این مدل‌ها باشد.

 

 

ارسال نظر