تولید سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور

تولید سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های پتروشیمی گفت: ظرفیت سالانه تولید قیر ایران، ۶ میلیون تن است که در صورت تحقق بودجه مصرف داخلی حدود ١.٥ تا ٢ میلیون تن خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون اسعدی گفت: ظرفیت تولید قیر ایران، سالانه ۶ میلیون تن است که در خوشبینانه‌ترین حالت و در صورت تحقق بودجه عمرانی کشور، مصرف داخلی حدود ١.٥ تا ٢ میلیون تن خواهد بود و تولیدکنندگان می‌بایست حداقل ٤ میلیون تن قیر خود را صادر کنند.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در راستای رونق تولید، در گام اول باید قوانین و مقرراتی وضع گردد که تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری در کشور باشد. گام بعدی، تسهیل صادرات خواهد بود. حال آنکه قوانین و مقررات ما به اینگونه نیست.

اسعدی گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ شرکت ما بابت مالیات بر ارزش افزوده صادرات، ١٢٠٠ میلیارد تومان از سازمان امور مالیاتی طلبکار هستند.

تولیدکننده با مشقت فراوان، اقدام به تولید و صادرات محصول خود کرده و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هم پرداخت کرده که این مالیات بر ارزش افزوده باید به حساب تولیدکننده بازگردانده شود که هنوز این اتفاق رخ نداده و تولیدکنندگان را با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه کرده است.

 

ارسال نظر