شناسه خبر : 32100

نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان ایران و قطر

نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان ایران و قطر

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: برگزاری نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان ایرانی و قطری برای بررسی زیر ساخت ها و رفع موانع تجاری دو کشور امروز و فردا در تهران برگزار می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در ارتباط تلفنی با برنامه سلام خبرنگار گفت: در اردیبهشت ماه امسال ۷۰ شرکت ایرانی در نشست قطر حضور داشتند و در حوزه‌های مختلفی مانند صادرات، واردات و سرمایه گذاری مشترک، بحث‌های داشتند و توافق‌هایی بین تجار ما و قطری انجام شد. در زمینه های مختلف از جمله مواد غذایی ، محصولات کشاورزی، تجهیزات ساختمانی ، بین تجار دو کشور توافق شده و الحمدالله تجارت دو کشور بعد از یک دوره ای که رکود حاکم بود شروع مجددی را تجربه می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز و فردا نیز برای بررسی زیر ساخت‌ها و رفع موانع نشست هم اندیشی بین تجار ایرانی و قطری با حضور هیئت‌های تجاری دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

فرزاد پیلتن درباره رفع مشکل کشتیرانی بین دو کشور افزود: اردیبهشت ماه امسال در سفر رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همکاران سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی با مقامات قطری برای تسهیل و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی بین دو کشور انجام شد.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن بازرگانی ما در دوحه هم پیگیر مذاکرات هستند. یکی از مشکلات ما در حمل کالا در کشتیرانی نبود ایکس ری در بندر دیر  بود که در این مدت این مشکل نیز رفع شده است.

ارسال نظر