شناسه خبر : 31773

تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت ندارند

تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت ندارند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و واحد‌هایی که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند، ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، حسین فرهیدزاده مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان گفت: این نشست، برای تنظیم و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک تشکیل شد و در خصوص مشکلات استان‌ها در این زمینه صحبت شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها با یک اقدام هماهنگ ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی، تلاش داریم برای تنظیم بازار، از ظرفیت تمام بازرسان مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: برای تنظیم بازار در دو ماه آینده، از تمام ظرفیت‌های خود شامل بازرسان سازمان تعزیرات، اصناف و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در همه استان‌ها، همکاران وزارت کشور و بسیج اصناف استفاده می‌کنیم تا شبکه‌های تولید و توزیع را به‌طورکامل بررسی کنند.

وی با اشاره به فعال کردن بیش از 60 هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت برای اجرای هرچه بهتر این طرح، اضافه کرد: بهترین‌ ناظر‌های‌مان خود مردم هستند، در این رابطه با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه 124 (تلفنی یا سایت) برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و اگر گران‌فروشی اتفاق افتاد، اطلاع‌رسانی شود.

فرهیدزاده همچنین اعلام کرد: پیگیر ایجاد یک اپلیکشن برای سامانه 124 هستیم تا مردم ضمن استعلام قیمت، شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: در حوزه نظارت قصد داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، در این راستا فرایندی در وزارت صمت در نظر گرفته شده و طرح جامع شفافیت فروشگاهی مصوب شده است که بتوانیم این موضوع را به‌شکل الکترونیکی پیگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه یادآور شد: بحث نظارت به تأمین و توزیع بستگی دارد و همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تأمین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی در خصوص افزایش قیمت کالاها تأکید کرد: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند، مستندات را برای ما ارسال می‌کنند و پس از بررسی دفاتر صمت و جهاد، اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند، می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند اما اگر مجوز نگیرند، اجازه افزایش قیمت ندارند.

فرهیدزاده همچنین گفت: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند احضار و به آنها تذکر داده است و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.

ارسال نظر