شناسه خبر : 31631

واگذاری اراضی صندوق بازنشستگی برای ساخت نهضت ملی مسکن

واگذاری اراضی صندوق بازنشستگی برای ساخت نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مقرر شد صندوق بازنشستگی،‏‏‏‏ اراضی متعلق به خود را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد.

به گزلرش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، ارسلان مالکی در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این تفاهم‌نامه یک نامه ابتدایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بین ما و صندوق بازنشستگی بود که منعقد شد.

او افزود: مقرر شد صندوق بازنشستگی،‌‌‌‌ اراضی متعلق به خود را  در  اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد و از آنها برای ساخت مسکن استفاده کنیم تا متقاضیانی که فاقد مسکن هستند و توسط این صندوق معرفی می شوند را  از طریق این اراضی صاحب خانه کنیم

او ادامه داد: بخش دیگر  این تفاهم نامه مربوط به استفاده از اراضی خود سازمان ملی زمین و مسکن است و در بخش های دیگر آمده است که این سازمان در قالب طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات برای ساخت پرداخت کند.

مالکی گفت: کمک در پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیانی که توسط صندوق معرفی می شود از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

او گفت: تسهیلات پرداخت شده که همان تسهیلات نهضت ملی مسکن است اما با توجه به نوع ساخت وشهری که قرار دارد متفاوت است

مالکی درباره میزان آورده متقاضیان هم گفت: میزان آورده برای واحدهای یک طبقه کمتر و در برخی از شهرها که اراضی به میزان کافی نیست و پروژه ها به صورت چند طبقه ساخته می شود میزان بالا است.

او درباره میزان قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد های نهضت ملی مسکن هم گفت: میزان قیمت تمام شده واحدها به طور میانگین بین ۷تا ۹ میلیون تومان است.

 

ارسال نظر