شناسه خبر : 30498

مازاد روزانه تخم مرغ به ۳۰۰ تن رسید

مازاد روزانه تخم مرغ به ۳۰۰ تن رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به تولید و مصرف داخل، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ تا ۳۵ هزارتومان است که ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۴۰ درصد قیمت تمام شده عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به بارش برف و سرمای هوا به منفی ۲۰ درجه در برخی استان ها، تخم مرغ تولیدی در برخی استان ها یخ زده است. همچنین قیمت شانه و کارتن با قطع گاز شهرک های صنعتی ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است.

کاشانی با بیان اینکه محدودیت صادرات تخم مرغ همچنان ادامه دارد، گفت: علی رغم آنکه قرار بود امور تنظیم بازار به بخش خصوصی و تشکل ها واگذار شود، اما این امر صورت نگرفت به طوریکه در یک‌ماه گذشته ۷۰۰ تن تخم مرغ صادر شد که در برابر صادرات ماه های قبل که ۷ تا ۸ هزارتن بود، رقمی نیست.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مصرف داخل، ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او ادامه داد: بعد از اصلاح نظام یارانه، مرغداران تخم گذار ۱۵ هزارمیلیارد تومان به سبب عرضه کمتر از نرخ مصوب متحمل زیان شدند که با ادامه این روند دیگر قادر به تولید نخواهند بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و معضل مرغداران در تامین‌نهاده و به طور کلی بالابودن قیمت مواد اولیه، آینده مبهمی پیش روی بازار تخم مرغ است.

 

ارسال نظر