شناسه خبر : 30482

میزان تقاضای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر است

میزان تقاضای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر  است

رئیس امور مطالعات مهندسی شرکت گاز گفت: طبق آماری که اوپک منتشر کرده میزان تقاضای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقدم بیگلرایی گفت: وضعیت تقاضاهای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است و طبق آماری که اوپک منتشر کرده میزان تقاضای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر  است.

به گفته رئیس امور مطالعات مهندسی شرکت گاز ، فرهنگ سازی  و به روز رسانی تجهیزات در این بخش باعث می شود که میزان مصرف گاز کاهش پیدا کند.

استفاده از بخاری های قدیمی و فرسوده میزان مصرف گاز را ۴۰ درصد افزایش می دهد و متاسفانه ۲۵ میلیون بخاری فرسوده و با مصرف انرژی بالا در کشور وجود دارد و از سوی دیگر رعایت مقررات ملی و مبحث ۱۷ در ساخت وسازها میزان مصرف گاز را کاهش می دهد. 

او می گوید: بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی است به طوری که از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید شده ۷۷تا ۸۲ درصد در بخش خانگی مصرف شده است.

حدود ۷۰ درصد از میزان مصرف گاز در نیمه شمالی کشور است این در حالی است که گاز تولید شده در جنوب کشور است.

بیگلرایی گفت: کاهش یک درجه دمای  گاز باعث صرفه جویی ۵ درصدی  می شود که زمینه ساز  تولید ۲۵ میلیون متر مکعب گاز خواهد شد و در حال حاضر تهران همچنان رکورد دار مصرف گاز در کشور است و واحدهای ویلایی و استخر دار رکورد دار مصرف گاز هستند.

 

ارسال نظر