شناسه خبر : 30003

سطح زیر کشت گندم ۸ درصد افزایش یافت

سطح زیر کشت گندم ۸ درصد افزایش یافت

وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز غذا نقش مهمی را در دیپلماسی ایفا می‌کند و اگر کشوری به کشور دیگری غذا بدهد، در واقع امنیت خود را تامین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز، در دومین جشنواره «مدیر تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با اشاره به بحث امنیت غذایی در جهان گفت: امروز کشور‌های قدرتمند دنیا به غذا به عنوان ابزار استیلا نگاه می‌کنند و از این رو مقام آمریکایی می‌گوید ما ملت‌ها را با غذا و دولت‌ها را با ارز کنترل می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا ذخایر غذایی خود را دو برابر کرده‌اند، اظهار داشت: امروز غذا نقش مهمی را در دیپلماسی ایفا می‌کند و اگر کشوری به کشور دیگری غذا بدهد، امنیت خود را تامین می‌کند.

وی با اشاره به درگیری ها در گوشه کنار جهان، افزود: قدرت نظامی در مقابل قدرت غذایی زانو زده است.

وزیر جهادکشاورزی با ارایه آماری از اقدامات این وزارتخانه برای تامین امنیت غذایی کشور اظهار داشت: امروز حجم کشاورزی قراردادی در کشور از رقم ۹۶۰ هزار تن گذشته و در ۱۰ ماه گذشته صدور سند اراضی کشاورزی ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هیچ زمین کشاورزی بدون سند نباشد.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد وزارت جهاد کشاورزی بتواند حاکمیت غذایی در منطقه را از آنِ خود کنیم و با توجه به کشاورزی قراردادی بتوانیم به خودکفایی در تولید گندم برسیم.

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در کشور، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وزیر جهادکشاورزی ابلاغ الگوی کشت برای نخستین بار پس از ۵۰ سال را از دیگر دستاورد‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نگاه کلان دولت سیزدهم رسیدن به کرسی اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیاست.

شهید سلیمانی مدافع امت اسلام و ملت ایران بود

ساداتی نژاد در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: امروز نقش‌آفرینی شهید سلیمانی بیشتر از زمان حیاتش مورد توجه است و استیلا دارد. او هم مدافع امت اسلام و هم مدافع ملت ما بود.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید حاج قاسم سلیمانی، وحدت است. امیدواریم بتوانیم با تکیه بر این مکتب بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

ارسال نظر