شناسه خبر : 29787

معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در مناطق محروم

معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در مناطق محروم

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی در مناطق محروم، مناطق در حال توسعه و شهرک‌های صنعتی می‌توانند از معافیت‌های موضوع ماده ۱۳۲ استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، شاهین مستوفی در یک گفت و گوی رادیویی، اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی از مراجع رسمی ورودی کشور، در حال حاضر قاعدتاً نباید واردات کالای لوازم خانگی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده ارتباطی به تولیدکننده ندارد، گفت: این نوع مالیات در نهایت روی قیمت کالای نهایی که به فروش می‌رسد تأثیر گذار است و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت و به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌شود.

مستوفی به سیاست‌های حمایتی سازمان امور مالیاتی در بخش تولید نیز اشاره و بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی در مناطق محروم، مناطق در حال توسعه و شهرک‌های صنعتی می‌توانند از معافیت‌های موضوع ماده ۱۳۲ استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: ما هرگونه فرآیند حمایتی که برای بخش تولید داریم برای تولیدکنندگان لوازم خانگی هم اعمال می‌کنیم و اگر مشمول معافیت‌های قانونی شوند از آنها مالیات مطالبه نخواهد شد.

وی متذکر شد: اگر شرکت‌های تولیدی مشمول معافیت‌های مالیاتی سازمان نشوند، مالیات از سود شرکت‌های تولیدی دریافت خواهد شد.

مستوفی گفت: سازمان امور مالیاتی، بخش تولید را مورد حمایت قرار می‌دهد تا هم موجب کاهش هزینه‌های تمام شده شرکت‌ها شود و هم اینکه شرکتها بتوانند فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: اگر قرار باشد کالایی به صورت رسمی و از مرجع قانونی و گمرک کشور وارد شود قطعاً ۹ درصد مالیات بر مصرف از آن کالا دریافت خواهد شد و اگر کالای قاچاق شناسایی شود نیز مشمول مالیات ۹ درصد می‌شود.

وی گفت: سیاست‌های تشویقی حمایت از تولید در فرآیند قانون بودجه کشور و ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم به شکل وسیعی دیده شده و بنابراین سیاست‌های حمایتی از تولید در حال انجام است.

ارسال نظر