شناسه خبر : 28878

اختصاصی چابک آنلاین؛

آزادسازی صادرات به صنعت کاغذسازی کمک خوبی خواهد کرد

آزادسازی صادرات به صنعت کاغذسازی کمک خوبی خواهد کرد

مشاور بازرگانی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا)، اظهار کرد: صنعت کاغذ سازی تقریبا در زمینه تولید کاغذهای بسته بندی به خودکفایی رسیده و سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن مازاد مصرف تولید داخل وجود دارد که باید صادر شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، مهرشاد نصیری، در گفت وگو با چابک آنلاین، افزود:باتوجه به اینکه کشورهای همسایه به خصوص عراق، کشورهای اوراسیا و ترکیه بازارهای هدف خوبی برای صادرات محصولات کاغذی  هستند، آزادسازی صادرات به صنعت کاغذسازی کمک خوبی خواهد کرد.

به تازگی و  به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ گمرک، انواع کاغذ بسته بندی از فهرست ممنوعیت صادرات خارج شده است.

برهمین اساس،گمرک ایران در نامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور، آزادسازی صادرات کاغذ بسته بندی با تعرفه ۴۸۰۵۹۲۱۰ را ابلاغ کرد.

مشاور بازرگانی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا)، اذعان داشت که شرایط در چند سال گذشته به خصوص شیوع ویروس کرونا، عدم حضور در بازارهای خارجی به دلیل پیچیدگی ها و تصمیمات غیرکارشناسی باعث از بین رفتن این بازارهای بالقوه و ظرفیت های موجود شد و شرکت های کاغذ سازی ترکیه جایگزین شرکت های ایرانی در بازارهای هدف شده اند.

نصیری، با بیان اینکه دوری از بازارهای جهانی منجر به سلب اعتماد می شود، افزود: برای اعتماد سازی زمان زیاد و مذاکرات مختلفی در راستای حفظ و اعتبار سنجی مشتریان خارجی صورت گرفته که با دوری از بازار جهانی از بین می رود.

وی، تصریح کرد: صنعت کاغذ سازی کشور مستعد تولید انواع کاغذ بسته بندی به خصوص تولید کاغذ با کیفیت  و هچنین خمیر کرافت و صادرات آن به کشورهای همسایه، همچون ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان، چین و امارات است و با توجه به ظرفیت تولید کاغذ کرافت همواره به عنوان یک مزیت انتخابی در نزد مشتریان داخلی و خاجی بوده است.

نصیری،خاطرنشان کرد که ثبات و پایداری تصمیمات و سیاست های مسئولیت و دولت بسیار مهم است  به خصوص که صنعت کاغذ سازی در دوران پسا کرونا دچار رکود شده بود.

نصیری، ادامه داد: این صنعت در سالجاری  به جایگاه خود رسیده ، بنابراین سیاست های جاری نقش بسزایی در تولیدات و به تبع آن صادرات انواع کاغذ بسته بندی خواهد داشت که ارز آوری، رشد و شکوفایی را به همراه خواهد داشت.

 

ارسال نظر