شناسه خبر : 28809

انعقاد قرارداد ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام تا پایان سال

انعقاد قرارداد ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام تا پایان سال

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: برای ساخت ترمینال شماره ٣، ٨ شرکت چینی و ۴ شرکت ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره با این شرکت‌ها هستیم .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، سعید چلندری در نشست خبری امروز از انعقاد قرارداد ساخت ترمینال شماره ٣ فرودگاه امام تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت ترمینال شماره ٣، ٨ شرکت چینی و ۴ شرکت ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره با این شرکت‌ها هستیم .

وی ادامه داد : در شورای راهبردی که رییس این شورا وزیر راه و شهرسازی است باید در این باره تصمیم بگیریم که شرکت‌ها برای ساخت این ترمینال از طریق فراخوان انتخاب شوند یا اینکه با این شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند مذاکرات انجام شود. 

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر ١۵ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد در حال ساخت و اجرا است که ٢ هزار و ١٢٠ میلیارد تومان آن از طریق منابع داخلی تامین می‌شود و ٨٧۵ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی به صورت bot تامین می‌شود. 

چلندری افزود: همچنین ١٨ پروژه به ارزش ٣ میلیارد یورو آماده سرمایه‌گذاری هستند که مطالعات صفر آنها آغاز شده‌ و یک پروژه مربوط به ترمینال شماره ٣ است.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر مشکل برخی از تماشاگران جام‌جهانی در هایا کارت و جا ماندن آنها از پرواز اظهار داشت: آژانس‌های مسافرتی موظف بودند که هایا کارت را برای افراد فعال کنند اما تعدادی از مسافران به دلیل اینکه همه بخش‌ها و بندهای هایا کارت آنها فعال نبوده امکان ورود به قطر را نداشتند و از پروازهای جا ماندند. سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها هیچ نقشی در  هایا کارت ندارد و این موضوع به وزارت گردشگری برمی‌گردد.

چلندری تاکید کرد : برای مثال تعدادی از مسافران و تماشاگران بلیت برگشت را تهیه نکردند یا اینکه محل اقامت را مشخص نکرده‌اند بنابراین این بندها و بخش‌های در هایا کارت آنها فعال نیست از این رو امکان پرواز به دوحه را نداشتند. البته نماینده سازمان گردشگری در فرودگاه امام برای رفع این مشکلات در فرودگاه امام حضور پیدا کرده‌است تا حدی این مشکلات برطرف شده اما روزانه ۵ الی ۶ نفر  به دلیل مشکلات هایا کارت از پروازهای دوحه جا می‌مانند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام افزود: در روز گذشته ۵ الی ۶ پرواز قطر ایرویز بین تهران-دوحه انجام شد و به ایران ایر هم درخواست ۵٨ پرواز درخواست داده شده که فعلا مشخص نیست که چه تعداد از این پروازها انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی درباره انتقادات وزیر راه و شهرسازی از وضعیت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: صحبت‌های وزیر درست بود و طبق صحبت‌های قاسمی اقدامات انجام شده در فرودگاه های کشور کافی نیست و وقتی مسافران از فرودگاه‌های قطر، امارات و ...حرفی برای گفتن نداریم.  یکی از مشکلات مدیریتی در فرودگاه امام این بوده است که مدت زمان مدیریت در این فرودگاه کوتاه بوده و برخی از مدیران اساسا آشنایی با صنعت هوانوردی نداشتند.

وی ادامه داد: زمانی که مدیریت فرودگاه امام را برعهده گرفتم ترمینال سلام وضعیت اسفناک داشت اما در مدت زمان کوتاه به علمیات رسید و در اربعین امسال ٢٠٠ هزار زائر از خدمات آن استفاده کردند.

چلندری تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات گیت کنترل گذرنامه است که به صورت دستی چک می‌شود. ساعت‌های پیک پرواز در فرودگاه امام ١١ شب تا ۶ صبح است که در این ساعات به یک باره ٣ هزار نفر وارد ترمینال می‌شوند و پشت این گیت می‌ماندند تا به صورت دستی چک و بررسی پاسپورت‌ها انجام شود که همین باعث طولانی شدن صف خواهد شد و این باید موضوع باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه این مشکل با کمبود آب مواجه هستند، تاکید کرد : در فرودگاه امام با مشکل کم آبی مواجه هستیم و ٨ حلقه چاه برای فضای سبز وجود داشت که این چاه‌ها خشک شدند.

 

ارسال نظر