شناسه خبر : 28187

ارائه خدمات در شهرک‌های صنعتی الکترونیکی می‌شود

ارائه خدمات در شهرک‌های صنعتی الکترونیکی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده، امسال افزون بر ۳۰فرآیند اصلی در شهرک‌های صنعتی کشور الکترونیکی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، رضا غلامی اوریمی در نشست منطقه‌ای معاونان برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و قزوین، یزد، گلستان، کردستان، لرستان و تهران که به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه الکترونیکی کردن فرآیندها در حال انجام است، افزود: ایجاد شفافیت در کارها و کاهش مراجعه حضوری متقاضیان از مهمترین اهداف الکترونیکی کردن فرآیندها است که با جدیدیت در حال انجام است.

به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، او با بیان اینکه یکی از مهمترین امور در شهرک های صنعتی را واگذاری زمین به متقاضیان است، گفت: بسترهای موجود برای واگذاری الکترونیکی زمین مهیا شده و از ابتدای امسال در تمام شهرک های صنعتی سراسر کشور اجرا می شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در این فرآیند، همه امور مربوط به واگذاری زمین، به صورت کاملاً الکترونیکی و مرحله به مرحله انجام می‌گیرد و شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ گونه دخل و تصرفی در نحوه واگذاری قطعات به سرمایه‌گذاران ندارد و تمام مراحل توسط خود متقاضیان انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در گام بعدی، همه فرآیندهای اجرایی مرتبط با قراردادهای زمین، از جمله نقل و انتقال، تجمیع، تفکیک و … الکترونیکی و از حالت وابستگی به کاغذ و حضور فیزیکی متقاضیان خارج خواهد شد.

غلامی اوریمی اضافه کرد: با برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و با تبادل نظر با همکاران به دنبال شناسایی و رفع مشکلات هستیم.

او در ادامه از به‌روزرسانی همه اطلاعات شرکت‌ها در سامانه اطلاعات شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: این اطلاعات پس از تجمیع در بستر وب، در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر اهتمام شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها بر رفع مغایرت‌های موجود در اطلاعات طرف‌های قرارداد سامانه مذکور عنوان کرد: با این اقدام، تمام اطلاعات حقوقی و مالی قراردادها شفاف و در اختیار طرف‌های قرارداد قرار می‌گیرد و بسیاری از مسائل و مشکلات فی‌مابین مرتفع می‌شود.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای آبان امسال سامانه این سازمان به درگاه ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده است، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، وب سرویس دستگاه‌های اجرایی، از جمله سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بنیاد شهید و امور ایثارگران به درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان متصل و سایر دستگاه‌ها از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز درحال پیگیری است.

او همچنین با بیان این‌که این مجموعه اقدامات به این منظور درحال انجام و پیگیری است که فرآیند اخذ استعلام‌ها کوتاه شود و نیازی به ورود مستقیم اطلاعات توسط متقاضی نباشد، اظهار کرد: انتقال کدهای آیسیک جوازهای تأسیس‌ برای انطباق با کاربری زمین‌ها نیز درحال انجام است تا این فرآیند نیز به‌صورت شفاف در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بر اهمیت الکترونیکی کردن فرآیندها تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه الکترونیکی کردن خدمات در شرکت شهرک‌های صنعتی شاهد تسریع و دقت در رسیدگی به امور متقاضیان ، کاهش بروکراسی، کاهش مراجعه مردم و سهولت در ارائه خدمات خواهیم بود.

سید مصطفی هاشمی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی و مطابق دستورالعمل‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به صورت مرحله‌ای، از فروردین ماه ۱۴۰۱ خدمات شرکت شهرک های صنعتی فارس در بخش‌های واگذاری زمین،خدمات فنی و صنایع کوچک الکترونیکی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه زیرساخت های ارائه خدمات الکترونیک در بستر درگاه خدمات الکترونیک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فراهم شده است، گفت:در حال حاضر مراحل اجرایی الکترونیکی شدن شماری خدمات درحال انجام است.

هاشمی تصریح کرد:ا ستفاده از فناوری اطلاعات به منظور خدمت رسانی مستقیم و ۲۴ ساعته دولت به مردم است وخدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر