شناسه خبر : 27951

سهام عدالت در دو مرحله ۶ دهک اول جامعه را پوشش می‌دهد

سهام عدالت در دو مرحله  ۶ دهک اول جامعه را پوشش می‌دهد

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی سازی با اشاره به جاماندگان مشمول دریافت سهام عدالت گفت: سهام عدالت در دو مرحله و حدود ۶ دهک اول جامعه را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما , رادیو تهران در برنامه شهر آفتاب صبح امروز با حضور امیر رحیمی مدیرکل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی سازی به موضوع بررسی مشمولان دریافت سهام عدالت پرداخت . مشروح گفتگو به این شرح است :

مجری: چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند؟

میهمان: جا ماندگانی که سه دهک اول جامعه بیشتر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و اقشاری که در دهک‌های پایین جمعیتی هستند و از سهام عدالت قبلی جا مانده بودند با همان شرایط سهام عدالت قبل و با ارزش بالاتر حدود معادل ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد در حال برنامه ریزی است. تخصیص سهامش انجام شده و براساس قانون بودجه سال جاری علاوه بر این ما یک مرحله دومی را هم سعی می‌کنیم که بتوانیم پوشش دهیم که حدود شش دهک اول جامعه را کامل پوشش می‌دهد هر کسی که جا مانده باشد و آن هم منابع بیشتری می‌خواهد و هم بعد از اینکه مرحله اول که قطعا ا در سال جاری تفاق می‌افتد، رخ خواهد داد.

در خصوص انتخاب افراد و پیشنهادشان با توجه به اینکه نهاد‌های تخصصی شان بهزیستی و بنیاد مستضعفان هستند خصوصی سازی خیلی اعمال نظر نکرده و فهرستی که از طرف این نهاد‌ها ارسال می‌شود ما همان را پس از راستی آزمایی و بررسی این که قبلا سهام عدالت نگرفته باشند برایشان سهام تخصیص می‌دهیم، ولی در خصوص نحوه ثبت نام و نحوه تحقق اینکه محق شرایط دریافت سهام عدالت باشند این وظیفه تخصصی سازمان نیست، ما در خصوصی سازی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان را جدا کردیم که از سهام شرکت‌های بورسی و معمولا سودده و قابل نقدشوندگی بالا که در اختیار این عزیزان انشاالله قرار خواهد گرفت.

مجری: با توجه به این شش دهک اول جامعه که گفتید پوشش می‌دهیم، بعد از این بازهم جا مانده خواهیم داشت یا خیر؟

میهمان: یک سری جامانده ممکن است به دلیل اضافه شدن به جمعیت اتفاق بیفتد مثلا افرادی که خدای ناکرده امروز در شرایط خوبی قرار دارند از نظر مالی، دو سال یا یک سال دیگر اتفاقی بیفتد و در گروه کم برخوردار‌ها قرار بگیرند.

مجری: کارگران فصلی چطور؟

میهمان: کارگران فصلی می‌توانند باشند من منظورم کلان‌تر از این بود یعنی کسانی که اصلا امروز ممکن است کسب و کاری دارند و درآمد خوبی دارند و یک سال دیگر شرایطشان خوب نباشد، این تغییرات ممکن است پیش بیاید و یکی هم اینکه ممکن است در قوانین اتفاقی بیفتد و بگویند که سهام عدالت در کل جامعه برای همه افرادی که نیازمند هستند و به خصوص کسانی که شغل آزاد دارند، ولی درآمد بالایی ندارند مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، افرادی که مثلا دست فروش‌ها یا کسانی که درآمد قابل توجهی ندارند وکسب و کار مشخصی ندارند می‌تواند بعد‌ها تعلق بگیرد فعلا آنچه که امسال قطعی انجام می‌شود سه دهک اول است جامانده هایشان با اعلام نهاد‌های ذیربطشان و سعی می‌کنیم تا پایان سال با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه دیده شده برای شش دهک اول برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

مجری: کسانی که مشمول شدند خبر دارند یا باید جایی مراجعه کنند؟

میهمان: معمولا هم خبر دارند و هم اینکه نیاز نیست جایی مراجعه کنند، چون نهاد‌هایی که آنجا ثبت نام کردند مثلا مشمولینی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند خود کمیته امداد به ما اعلام می‌کند فهرست سراسری شان در کل کشور و ما برایشان تخصیص را انجام می‌دهیم البته کلیه کار‌های ثبت نام و تکمیل مدارک اگر نیاز باشد خود آن نهاد مربوطه به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مجری: از سقوط آرام سهام پرسپولیس و استقلال هم بگویید، از زمان بازگشایی این دو نماد در بورس ما تغییراتی می‌بینیم و ریزش می‌بینیم.

میهمان: سهام هر دو باشگاه متاسفانه این زمان بازگشایی اش خیلی به تعویق افتاد و ما تمام تلاشمان این بود که در اوایل تابستان بتوانیم سهام دو باشگاه را بازگشایی کنیم شرایطشان آن موقع خیلی بهتر بود و از نظر هم مالی و هم شاخص‌های اقتصادی شان و هم جوی که در بازار بود خیلی می‌توانستیم بهتر بهره بگیریم برای دو باشگاه.

مجری: این گونه واگذاری‌ها قرار است ادامه پیدا کند یا تغییراتی در آن اتفاق می‌افتد؟

میهمان: همین امروز ما دنبال این هستیم که بتوانیم ۵۱ درصد هر دو باشگاه را مجوز و مصوبه از هیات واگذاری بگیریم که بتوانیم عرضه کنیم و در روند حرفه‌ای شدن دو باشگاه انشاالله کمک کنیم که خللی پیش نیاید و باشگاه‌ها بتوانند در جام باشگاه‌ها شرکت کنند.

مجری: سود سهام امسال چقدر است و چه زمانی توزیع می‌شود؟

میهمان: چون بخشی از سهام عدالت بصورت مستقیم است، مستقیم وارد حساب افراد خواهد شد و شرکت به شرکت متفاوت است و مجمع و زمانش، ولی دقیق اینکه مجموعا چقدر می‌شود را الان اطلاعاتش را ندارم.

  • رسول

    من در پوشش کمیته امداد نیستم ولی دهک دوم هستم‌، آیا سهام عدالت شامل حال افرادی جون من می‌شود؟

  • فاطمه

    من ثبت نام نکردم و دهک چهار هستم به من تعلق میگیرد سهام عدالت یا نه

  • افشین رحیمی

    من مددجوی کمیته امداد، سهامی ندارم آیا بدون ثبت نام ،مشمول میشم ؟

  • فرانک

    من پدرم کارت ایثار گر داره آیا به من سهام عدالت تعلق می‌گیرد. دهک چهار هستم

  • dwUQQUrL

    20

ارسال نظر